کد خبر: ۳۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

امام جمعه کاشان: جان کری چند بار زنگ زد اما ظریف گفته «مجاز نیستم گفتگو کنم»

آیت الله نمازی یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب گفت، آمریکایی ها با نوعی تقسیم وظایف با ایران دوگانه رفتار می کنند، برخی لبخند می زنند و برخی دیگر در حال تهیه مصوبه علیه ایران هستند.
آفتاب‌‌نیوز : نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت خارجه اعلام کرده اند بعد از بسته شدن مسأله برجام، وزیر امور خارجه ایران مجاز نیست تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا مکالمه کند، لذا تاکنون چندین بار کری تلفن زده است که با وزیر امور خارجه ایران صحبت کند، اما ظریف قبول نکرده و اعلام کرده است مجاز نیستم.
 
به گزارش رسا، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) کاشان، یکی از بزرگ ترین حوادث و وقایع تاریخ انقلاب اسلامی را جمعه سیاه 17 شهریور دانست و افزود: هدف از بیان تاریخ و وقایع انقلاب اسلامی، یادآوری مردم به ویژه نسل جوانی است که در آن سالها نبودند.   
 
وی با اشاره به شهادت هزاران نفر از مردم انقلابی تهران در جمعه سیاه 17 شهریور در میدان 17 شهریور‹‹ میدان ژاله سابق›› گفت: بعد از اعلام حکومت نظامی توسط ژنرال اویسی مردم تهران به خیابان ها ریختند و بر اساس منابع معتبر بیش چهار هزارنفر توسط رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.   
 
نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به علت یادآوری تاریخ و نقل تاریخ گفت: نقل تاریخ برای این است که به مردم به ویژه جوانانی و مدیران، گروه های سیاسی احزاب و تشکل های سیاسی که در آن سال ها نبودند یادآوری شود و بدانند که کی هستیم و کجا بودیم و چه کسانی به کشور حکومت می‌کردند و چه‌ کسانی بر ملت مسلط بودند و امروز به برکت خون شهدا از یک نظام و حکومت اسلامی برخوردار هستیم.
   
آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه با انقلاب کاسبی و معامله نکنیم گفت: فکر نکنیم صندلی ها و پست ها غنیمت است که به ما رسیده است بلکه این پست و مقام و منصب ها امانت شهدا است، شهدای قبل از انقلاب و دفاع مقدس است که رفتند خود را قربانی کردند و فدا شدند که ما امروز ما از دستاوردهای خون شهدا پاسداری کنیم.   
 
سال های زندان و تبعید مرحوم آیت الله طالقانی به اندازه عمر انسان است

 
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به سالروز 19 شهریور سالروز ارتحال مرحوم آیت الله طالقانی گفت: این نیز یکی از همین وقایع تاریخی انقلاب اسلامی است تا ما بدانیم چه بزرگانی در خط مقدم انقلاب اسلامی فداکاری کردند.   
 
آیت الله نمازی با اشاره به سوابق زندان و تبعیدهای مرحوم آیت الله طالقانی گفت: مرحوم آیت الله طالقانی در سال 1346 به مدت سه سال محکوم به زندان شد و در سال 1350 نیز مجددا به مدت سه سال به زابل تبعید شد و بعد از آن نیز 18 ماه به بافق کرمان و در بدترین شرایط در حالت تبعید به سر برد و بعد از آن نیز در سال 54 یعنی سه سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دست ساواک دستگیر و به مدت 10 سال به زندان محکوم شد که این سال ها یک عمر انسان محسوب می شود.   
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مرحوم آیت الله طالقانی را در سال 58 به امامت جمعه تهران منصوب کرد و بعد یکسال بعد به ملوکت اعلا پیوست و امام خمینی در وصف ایشان در پیام تسلیت خود گفت، طالقانی برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود و زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده بود.   
 
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسب 18 شهریور گفت: معظم له در این دیدار تکلیف سه جایگاه، دولت و ملت ایران در بحران های منطقه ای و جهانی و همچنین تکلیف آمریکایی ها و تکلیف اسرائیل را مشخص کردند.   
 
وی اقتصاد قوی و مقاوم و تغییر سیاست های اقتصادی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، توسعه روزافزون علم و مسلح شدن جوانان دانشگاهی و حوزوی به سلاح علم و پاکی و تقوا و همچنین حفظ و تقویت روحیه انقلابی‌گری به ویژه در جوانان را معظم له به عنوان سه عامل مقابله مقتدرانه با دشمنی‌های پایان ناپذیر، شیطان بزرگ اعلام کرد.   
 
آیت الله نمازی یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب گفت، آمریکایی ها با نوعی تقسیم وظایف با ایران دوگانه رفتار می کنند، برخی لبخند می زنند و برخی دیگر در حال تهیه مصوبه علیه ایران هستند.   
 
وی یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت خارجه اعلام کرده اند بعد از بسته شدن مسأله برجام، وزیر امور خارجه ایران مجاز نیست تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا مکالمه کند، لذا تاکنون چندین بار کری تلفن زده است که با وزیر امور خارجه ایران صحبت کند، اما ظریف قبول نکرده و اعلام کرده است مجاز نیستم؛ کری گفته حال که شما مجاز نیستید نماینده ای تعییین کنید تا من با او صحبت کنم و به او گفته شده که این هم مجاز نیستیم.   
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی از صهیونیست ها اعلام کرده اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای که ایران تا 25 سال حق فعالیت هسته ای ندارد و ما در این مدت از دغدغه ایران آسوده خواهیم بود، گفت: رهبر معظم انقلاب در جواب رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرده است اسرائیل تا 25 سال آینده را اصولا نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.   
 
اعتراف رادیو اسرائیل مبنی بر اینکه رهبر ایران بدون بمب هسته ای هم اسرائیل را نابود می کند

 
آیت الله نمازی همچنین با اشاره تفسیر رادیو اسرائیل در رابطه سخنان رهبر معظم انقلاب که تا 25 سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت گفت: رادیو اسرائیل تأکید کرده است رهبر ایران بدون بمب هم اسرائیل را نابود می کند و ایران با سیاست هایی که انجام می دهد به خوبی روحیه ضد اسرائیل را گسترش می دهد و به دنبال انزوای اسرائیل است، لذا ایران به دنبال این نظریه عمومی در جهان است که اسرائیل مستحق مرگ است.   
 
نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره  تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن و امضای طومار صد هزار نفر انگلیسی و درخواست  از دولت کامرون نخست وزیر انگلستان مبنی براین که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک عنصر ضد بشری گفت: مردم انگلستان از مقامات انگلیسی باامضای این طور درخواست کردند اجازه ورود نتانیاهو را  به انگلستان را ندهند و در صورت وارد شدن به لندن او را دستگیر کنند.   
 
آیلان کودک سه ساله سوری سندی برای افشای ماهیت مدعیان دروغین حقوق بشر است
 
نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه غرق شدن آیلان کودک سوریه که در دریای مدیترانه را باعث جریحه دار شدن وجدان بشریت دانست و گفت: امواج دریا این طفل مظلوم سه ساله سوریه را که قربانی جنایات آمریکا و سران برخی ازکشورهای غربی و عربی بود به ساحل آورد تا دنیا ببیند و وجدان انسان ها در سراسر جهان عزادار شود.   
 
آیت الله نمازی افزود: آیلان کودک سه ساله سوریه سندی است برای افشای ماهیت خبیث و کثیف مدعیان حقوق بشرکه با تأسیس داعش میلیون ها انسان را از کشورها و خانه و کاشانه خود به کشورهای دیگر آواره کردند.   
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: این کودک سه ساله سوری یک تنه باعث رسوایی کشورهای مدعیان دروغین حقوق بشر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین