کد خبر: ۳۱۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

خندوانه سینمایی شد!

رئیس سازمان سینمایی کشور، شب گذشته به بهانه روز ملی سینما بر صندلی سبز خندوانه تکیه زد.
آفتاب‌‌نیوز : به مناسبت روز ملی سینما شادی خندوانه شب گذشته به همه سینماگران و خانواده هایشان تعلق گرفت، جوان در ادامه از لذت بخش بودن دیدن یک فیلم در سینما وتمایز آن با تماشا ی کاری در خانه گفت و بعد از پخش آیتمی اعلام کرد که امیرمهدی ژوله در رقابت با هومن حاجی عبداللهی و شقایق دهقان از گروه رضا شفیعی جم به مرحله بعد صعود کردند.

آموزش درس زندگی توسط حشرات!

سپس کمدین، علی اوجی وارد شد و درباره آموزش درس‌های زندگی توسط پدربزرگش و روش خاص وی برای دادن این درس‌ها خاطره  تعریف کرد و اظهار داشت: پدربزرگ من این کار را با استفاده از حشرات انجام می‌داد، مثلا یک‌دفعه همه ما را صدا می‌زد و مگسی را که نشسته بود را نشانمان می‌داد و می‌گفت که ببین این مگس با اینکه خستس اما حواسش به جانش هست‌، و بعد با مگس کش نزدیک آن حشره می‌رفت و وقتی می‌پرید ادامه می‌داد که دیدی گفتم؟ توجه کردی؟ پس یادبگیر؟!

 بعد از این استندآپ کوتاه جوان راجع به یکی از بهترین واژه ها یعنی فرهنگ حرف زد و به این بهانه حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور را دعوت به حضور کرد که در همان ابتدا این مسئول همه را با چشمانی بسته به کلاردشت و روستای لاهو که در آن متولد شده است برد.

گاهی خودتان را به جای من بگذارید

وی به عنوان اولین سوال جوان که پرسید رئیس سازمان سینما بودن صبر ایوب نمی‌خواهد گفت: بله واقعا می‌خواهد، چون این عرصه جای مهم وسختی است که همه آن را دوست دارند،‌ سخت است چون سفره سینمای ایران هنوز خیلی کوچک است‌، زیرا اگر جوانان ما دستشان باز بود تعداد فیلم‌ها را در سال از 100 به دویست و خورده‌ای می‌رساندند، چون ما اینجا فقط چیزی به نام صنعت سینما داریم و حمایت لازم و درست از آن نمی‌شود و ... ولی همه این‌ها با نگاه‌ها وتوجه به جای مردم تا حدودی جبران و قابل تحمل می‌شوند.

او ضمن صحبت‌هایش بیان کرد که ما وچین تنها کشوری هستیم که افزایش فروش داشته‌ایم، البته چین با فیلم‌های آمریکایی و ایران با آثار ایرانی به این مرحله دست یافته‌اند.

ایوبی در ادامه از یکی دیگر از سوال‌های جوان درباره اینکه شما به عنوان این مسئول از ما سینمایی‌ها چه انتظاری دارید؟ ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم همه سینماگران از شما یاد بگیرند، چون خیلی وقت بود که کسی این سوال را از من نکرده بود و انتظار من این است که همانطور که من تلاش می‌کنم تا آن‌ها را بفهمم و همه رفتارهیشان را درک کنم، بی‌آنکه عصبانی بشوم، آن‌ها هم مقداری خودشان را به جای من بگذارند و بررسی کنند که با این بودجه و امکاناتی که در دست دارم تا چه اندازه می‌توانم کمکشان کنم؟ و اینکه در نظر داشته باشند که هر فیلمسازی یکی از 100 سازنده ذکر شده است، پس نباید این توقع ، که بیشتر وقت را برای آن‌ها بگذاریم  را داشته باشند.

فرهنگ‌سازی با نمایش صدای چیپس و موبایل

در ادامه جوان و ایوبی باهم دارت بازی کردند که در آن ایوبی برنده شد و رامبد اظهار داشت که آقای دکتر رابین هود شده است!‌ پس از این‌،‌ ایتم‌، گفتگویی با برادر و یکی از دوستان وی پخش شد و جوان بعد از برگشت مجدد با بسته‌ای چیپس و موبایلش نقش آدم‌هایی که در سینما اینطور رفتار می‌کنند را به نمایش گذاشت و ایوبی که حضور چنین افرادی را تأیید کرد و گفت: با همین حرکات است که می‌شود فرهنگسازی کرد و آگاهی بخشید.

و اما گزارش وفای به عهد کمپین قطره قطره که کار ایجاد شبکه آبیاری قطره‌ای را در یکی از شهر‌های نزدیک کرمان و جیرفت آغاز کرده بود‌، پخش شد‌، بعد هم اوضاع سینمای کمدی کشور بررسی گردید که طی آن ایوبی با اشاره به عطش مردم برای طنز، آرزو‌ی بیشتر شدن تعداد این کار‌ها را کرد.

از مژده ایوبی به مردم تا جمله عاشقت هستم به همسرش

 وی در قسمت دیگری از این صحبت ها نوید فعالیت بیشتر بخش خصوصی در این عرصه و مجهز نمودن شهر‌هایی که از سینما محروم هستند به یمن و برکت فیلم محمد (ص) به سالن پخش فیلم را داد؛ همچنین بیان کرد: در ادامه استقبال بی‌نظیر مردم از طرح سینما سلام، قصد داریم تا نمایش فیلم‌ها را در فضاهای عمومی‌تر و باز نیز انجام دهیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور بعد از گفتن جمله می‌دانی عاشقت هستم به همسرش، در مورد چگونگی برخورد با انتقاد ها، گاهی اتهامات و شایعات عنوان کرد: ما جزو مدیران کم واکنشیم، آنقدر کار‌های خوب وجود دارد که ذهنم را درگیر این چیزها نمی‌کنم و حتی با دادن این اخبار به دست من از خواندن آن‌ها اجتناب می‌کنم چون فکر و تمرکزم با این اتفاقات مشغول می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان ایوبی خطاب به مردم ایران خاطرنشان کرد: شما جزو بهترین مردم جهان هستید و شایسته بهترین‌ها، امیدوارم روزهای خوب و پرباری داشته باشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین