کد خبر: ۳۱۹۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

استفاده از "گوش پاک‌کن" ممنوع!

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: ترشحات گوش به طور طبیعی به سمت خارج حرکت می‌کند و نیازی نیست برای تمیز کردن گوش از گوش پاک‌کن استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر حسین رکابی‌نیا اظهار کرد: گوش به سه قسمت خارجی، میانی و داخلی تقسیم می‌شود. گوش میانی توسط پرده‌ای از گوش خارجی جدا شده است، گوش خارجی نیز توسط پوست پوشانده شده است. به طور طبیعی ترشحاتی در این ناحیه ایجاد می‌شود که جداره داخلی گوش را چرب می‌کند.

وی افزود: پوست جدار داخلی گوش و ترشحات چرب آن با قسمت‌های دیگر بدن تفاوت دارد. ترشحات گوش خارجی به طور طبیعی به سمت بیرون حرکت کرده و از مجرای گوش خارج می‌شود. وجود این جرم برای نرم نگه داشتن و حفظ سلامت مجرای گوش خارجی مهم است.

به گزارش ایسنا، رکابی‌نیا عنوان کرد: وقتی ترشحات به طور طبیعی به سمت خارجی گوش حرکت می‌کند، نیازی نیست که ترشحات را با وسیله دیگری از گوش خارج کرده یا جسم خارجی را وارد گوش خود کنید.

وی با اشاره به عوارض استفاده از گوش پاک‌کن گفت: استفاده از گوش پاک‌کن برای تمیز کردن جدار داخلی گوش بویژه استفاده زیاد آن موجب افزایش احتمال ناراحتی و اختلال در سیستم طبیعی گوش، احساس خارش در گوش به دلیل عادت کردن به استفاده از گوش پاک‌کن و پاره شدن پرده گوش می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین