کد خبر: ۳۱۹۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

ورود ۴۰ هزار پناهجوی جدید به آلمان فقط در دو روز

بر اساس ارزیابی‌ها، شمار ورود پناهجویان به آلمان در دو روز آخر هفته به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش دوچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواهان همکاری همه کشورهای اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویی شده است.

تنها در روز شنبه ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) تا ساعات پایانی شب، ۹ هزار پناهجو وارد مونیخ شدند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بیش از همه از یونان خواست تا مراقبت بیشتری از مرزهایش بکند. در مقابل یونان نیز برای این کار خواهان بودجه و پرسنل بیشتری شده است.

ورود ۴۰ هزار پناهجوی جدید به آلمان فقط در دو روز

صدراعظم آلمان همچنین تصریح کرد پناهجویانی که واقعا نیازمند کمک نباشند شانسی برای ماندن در آلمان نخواهند داشت. اشاره مرکل به پناهجویانی است که از کشورهای حوزه بالکان به آلمان می‌آیند و این کشور آنها را در رده پناهجویان اقتصادی که تنها برای شرایط بهتر اقتصادی دست به مهاجرت زده‌اند دسته‌بندی می‌کند.

آنگلا مرکل از دیگر کشورهای اروپایی خواست تا وظایفشان را نسبت به حفاظت از مرزها و نیز پذیرش پناهجویان انجام دهند. او مشخصا یونان را مورد خطاب قرار داد تا "مسئولیتش را به درستی انجام دهد".

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته نشست اضطراری برای رسیدگی به موضوع پناهجویان برگزار کردند. در این نشست پیشنهاد شد که محل‌هایی به منظور ثبت‌نام اولیه پناهجویان در خارج از مرزهای اروپا در نظر گرفته شود.

مدیر سازمان "پرو آزول" در آلمان که برای پناهندگان فعالیت می‌کند نسبت به عملی شدن این تصمیم هشدار داده است. گونتر بورکهارت به خبرگزاری فرانسه گفت که ایجاد چنین توقف‌گاه‌هایی در ایتالیا یا یونان باعث "زندانی شدن" ده‌ها هزار نفر می‌شود و این "نقض آشکار حقوق بشر" است.

در نشست وزیران داخلی کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان خواهان آن شد تا کشورهای دیگر به سرعت سهمیه‌بندی پذیرش پناهجو را بپذیرند و نیز بودجه‌ای برای کمک به کمپ‌های پناهجویی در کشورهای همسایه سوریه در نظر گرفته شود.

نماینده آلمان در کمیسیون اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه ۱۳ سپتامبر در گفت‌وگو با روزنامه "ولت ام زونتاگ" خواهان هماهنگی و تناسب در مورد کمک‌رسانی به پناهجویان میان آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شد.

سخنگوی دولت داخلی ایالت بایرن پیش‌بینی ‌کرده بود که تنها در روز شنبه تا ۱۳ هزار پناهجو وارد شهر مونیخ شوند. وی گفته واقعا نگران است که مقامات بایرن از پس این تعداد پناهجو برآیند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان نیز پیش‌بینی‌کرده که تنها در این آخر هفته ۴۰ هزار پناهجوی دیگر وارد آلمان شوند.

این در حالی است که کشورهای مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک همچنان با سهمیه‌بندی برای پذیرش پناهجو مخالفت می‌کنند. روز شنبه ده‌ها هزار نفر از مردم اروپا در شهرهای هامبورگ، لندن و کپنهاگ دست به تظاهرات در حمایت از پناهجویان زدند.

تظاهرکنندگان در لندن از دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا خواستند تا پناهجویان بیشتری را بپذیرد.

تعداد تظاهرکنندگان در هامبورگ حدود ۷۵۰۰ نفر، در لندن ده‌ها هزار نفر و در کپنهاگ ۳۰ هزار نفر گزارش شده است.

هم‌زمان حدود پنج هزار نفر در ورشو پایتخت لهستان و ۱۵۰۰ نفر در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی و شماری نیز در پراگ علیه پذیرش پناهجویان تظاهرات کردند.

پناهجویان در کوله بار خود چه دارند؟

سازمان خیریه "International Rescue Committee" که به پناهجویان و قربانیان جنگ کمک می‌رساند، از شماری از پناهجویانی که خود را به جزیره لسبوس در یونان رسانده‌اند، خواهش کرده تا محتوی ساک‌ها و کوله‌پشتی‌هایشان را در برابر دوربین خالی کنند و نشان دهند که در آخرین لحظات فرار از زادگاه‌، چه با خود برداشته‌اند. آنچه آنها همراه خود دارند، نماینده گوشه‌هایی از زندگی گذشته و امیدهایشان برای آینده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین