کد خبر: ۳۱۹۱۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

وقتی متکی هم منتقد توافق هسته‌ای می‌شود: به مسلخ رفته‌ایم/می‌خواهند مجلس را به توپ ببندند!

متکی گفت: آقایان بنا دارند با جلوگیری از بررسی برجام در مجلس در جایگاه سومین کسانی باشند که مجلس را به توپ می بندند.
آفتاب‌‌نیوز :
منوچهر متکی وزیر امورخارجه اسبق کشورمان که در زمان وزارتش در دولت احمدی‌نژاد هنگامی که در سفر خارج از کشور بود توسط احمدی‌نژاد برکنار شد، حالا به منتقدان توافق هسته‌ای -برجام- پیوسته است و مدعی شد: آقایان بنا دارند با جلوگیری از بررسی برجام در مجلس در جایگاه سومین کسانی باشند که مجلس را به توپ می‌بندند. 

به گزارش آفتاب، وزیر امور خارجه دولت احمدی‌نژاد گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان نباید فراموش کنند که اگر طرف مقابل و به‌خصوص آمریکایی‌ها به مذاکره، گفت‌وگو و گرفتن ژست توافق نهایی کردن مذاکرات تمکین کردند حاصل مقاومتی است که در کشور در بیش از یک دهه گذشته صورت گرفته است. آنها باید بدانند که این مذاکرات حاصل شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» و منطق شعار «انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» بود. 

متکی گفت: در اواخر تیرماه 1384 اروپایی‌ها در بسته‌ای که به ما ارائه داشتند تنها حول محور کنارگذاشتن غنی‌سازی توسط ایران صحبت به میان آوردند. پس ما یک بار توسط این نگاه و رویکرد مذاکراتی به مسلخ رفتیم. 

متکی در ادامه مدعی شد: باید بدانیم آنچه در برجام وجود دارد بخش‌های قابل توجهی از امتیاز دادن را تیم ایرانی انجام داده است و البته برخی امتیازها را هم به دست آورده اما زمان برای بررسی توازن امتیازها زود است. اما نکته مهم‌تر روح حاکم بر دیپلماسی این مذاکرات است. آمریکایی‌ها دقیقاً صحنه را در دست داشته‌اند....

وزیر خارجه اسبق کشورمان درخصوص موضوع ارسال برجام به مجلس افزود: این چه زمزمه‌ای بود که برخی دیپلمات‌هایی که باید از ورود به حوزه سیاست داخلی پرهیز کنند تاکید کردند که نیازی نیست پرونده به مجلس برود و مجلس می خواهد چه کار کند؟ برخی بنا دارند مجلس را به توپ ببندند. در منطقه ما دو بار در تاریخ این حادثه اتفاق افتاده است یکی در دوره محمدعلی شاه و دیگری در شوروی سابق که یلتسین دومای روسیه را به توپ بست. آقایان بنا دارند با جلوگیری از بررسی برجام در مجلس در جایگاه سومین کسانی باشند که مجلس را به توپ می بندند. 

اظهارات متکی درحالی است که مقام معظم رهبری بارها از مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده کشورمان دفاع کرده و در آخرین اظهارات ایشان نیز گفته بود: بحمدالله مذاکره‌کنندگان در این عرصه خوب ظاهر شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
2
23
از سنگال چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
1
13
...سنگال یادشون رفته گویا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
1
13
متاسفانه ایشان منطقی صحبت نکرده
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
9
با سلام
البته جناب اقای متکی فراموش کردند که دوستاشون توی دولت قبل رسما روبروی مجلسی وایسادند یکشنبه سیاهو که همه یادشونه
پس اگه فرمایش ایشون هم درست باشه سومیش متعلق به یکی دیگه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
8
0
متکی یک انقلابی واقعیه
زنده باد کسانی که بیدارند و خودشونو به خواب نزدند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین