کد خبر: ۳۱۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

برای توسعه صنعت گردشگری ایران بسته 25 میلیارد دلاری سرمایه گذاری آماده شده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای توسعه صنعت گردشگری ایران، این سازمان با یک هزار و 300 پروژه 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری را در این بخش آماده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر عصر سه شنبه در مراسم امضا قرارداد بین گروه مالی گردشگری و گروه هتلداری آکور فرانسه، افزود: در چشم انداز سال 2025 ایران باید سالانه پذیرای 20 میلیون گردشگر خارجی باشد که این گردشگران می توانند بین 25 تا 30 میلیارد دلار برای کشور درآمدی های ارزی ایجاد کنند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت های داخلی شرایط مطلوبی را در بخش گردشگری کشور فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: ایران از ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و در شرایط پساتحریم با برنامه ریزی مناسب در صددیم عقب ماندگی خود را در استفاده از این گنج پنهان برآورده سازیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اضافه کرد: ایران با سابقه تاریخی و تمدن 10 یا 11 هزار ساله در توسعه صنعت گردشگری طی یک و تا دو سال گذشته اقدامات خوبی را آغاز کرده تا بتواند با افزایش تعداد هتل های 4 و یا 5 ستاره از گردشگران خارجی در ایران پذیرایی کند.

معاون رییس جمهوی افزود: هم اکنون یک هزار و 100 هتل در ایران داریم که فقط 12 درصد آن ها را هتل های 4 یا 5 ستاره تشکیل می دهند.

وی با بیان آنکه هم اکنون در کشورمان تعداد هتل های 4 و 5 ستاره به 130 هتل رسیده است، گفت: تا افق 2025 باید تعداد هتل های 4 و 5 ستاره ایران به 400هتل افزایش یابد.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری ایران تاکید کرد و افزود: علیرغم تحریم های ناعادلانه بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخصوص سرمایه گذاران مسلمان عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حضور در احداث هتل های 5 ستاره در ایران کار خود را آغاز کرده اند که هم اکنون 125 هتل 4 و 5 ستاره از 5 تا 90 درصد به پیشرفت فیزیکی رسیده اند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به امضا قرارداد گروه مالی گردشگری و گروه هتلداری آکور فرانسه برای مدیریت هتل های فرودگاه بین المللی حضرت امام (ره)، اظهار داشت: بدون شک حضور هتل های بین المللی زنجیره ای شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران خارجی در ایران فراهم می کند و این سبب می شود کیفیت خدمات گردشگری در ایران بیش از پیش تقویت شود.

وی توسعه بخش های مختلف فرودگاه بین المللی امام (ره)را ضروری دانست و گفت: فرودگاه ها و هتل ها در توسعه صنعت گردشگری کشورها نقش مهمی ایفا می کنند و طبق گزارش وزیر راه و شهرسازی در هیات دولت با احداث ترمینال سلام که هم اکنون در این فرودگاه در حال احداث است تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد و ظرفیت فعلی این فرودگاه تا دو برابر افزایش می یابد.

سلطانی فر تصریح کرد: با احداث ترمینال ایرانشهر و توسعه فاز دوم فرودگاه امام (ره) ظرفیت سالانه پذیرش و اعزام مسافران در این فرودگاه سالانه به 20 میلیون مسافر افزایش می یابد که امیدواریم طی سه تا 5 سال آینده این ترمینال به بهره برداری برسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیشنهاد کنسرسیوم بانک های ایرانی(بانک گردشگری، پاسارگاد وسرمایه گذاری غدیر)برای سرمایه گذاری در فاز دوم فرودگاه امام (ره) خبر داد و گفت: این کنسرسیوم برای توسعه فاز دوم و ترمینال سوم فرودگاه حضرت امام (ره) اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز ترجیحا به دنبال استفاده از سرمایه گذاری های این کنسرسیوم داخلی با نظارات و مشاوره هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین