کد خبر: ۳۲۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

در 2050 هر سال 6 میلیون نفر به خاطر آلودگی هوا می‌میرند/اکثر قربانیان در کلان‌شهرهای آسیا

دویچه وله گزارش داده به طور متوسط سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفرقربانی ذرات معلق در هوا می‌شوند که این رقم تا سال 2050 دو برابر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : مجله نیچر نتایج پژوهش یک تیم بین‌المللی کارشناسان وابسته به موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک را منتشر کرد. در گزارش این مجله آمده است که به طور متوسط سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفرقربانی ذرات معلق در هوا می‌شوند. بیشترین تعداد قربانیان آلودگی هوا را آسیایی‌ها‌، به ویژه ساکنان کلا‌ن‌شهرهای این قاره تشکیل می‌دهند.

مهم‌ترین منابع انتشار آلاینده‌ها انواع فعالیت‌های سوختی، به ویژه ذغال سنگ و گازوئیل و نیز فعالیت‌های کشاورزی هستند.
بر اساس پژوهش موسسه ماکس پلانک، علت اصلی مرگ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در چین همین آلاینده‌های معلق در هوا هستند. پس از چین، هندوستان با ۶۵۰ هزار نفر در سال بیشترین سهم را در آمار قربانیان آلودگی هوا دارد.

شمار قربانیان آلاینده‌های معلق در اتحادیه اروپا سالانه ۱۸۰ هزار نفر است که ۳۵ هزار تن از آنان آلمانی هستند.

ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/ ۲ میکرون (۵/ ۲ هزارم میلیمتر) و نیز گاز اوزون خطرناک‌‌ترین عوامل این مرگ‌و ‌میرها عنوان شده‌اند.

ذرات بسیار ریز معلق در بخش‌های عمیق ریه انسان نفوذ می‌کنند و منجر به بیماری‌هایی همچون آسم، سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه می‌شوند. در صورتی که روند فعلی ادامه یابد، شمار سالانه قربانیان می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ دوبرابر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین