کد خبر: ۳۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

جمهوریخواهان خود را درگیر تهدید ایران کرده و ازتهدید روسیه غافل شده اند

یک مجله آمریکایی نوشت تهدید هسته ای ایران ذهن نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را به خود مشغول کرده و باعث شده است آنها از تهدید هسته ای روسیه غافل شوند.
آفتاب‌‌نیوز : پایگاه اینترنتی فوربز در مقاله ای به قلم لوران تامپسون نوشت: مناظره این هفته میان نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محکومیت شدید موافقتنامه به دست آمده با ایران را درپی داشت که دست‌کم در حال حاضر از تلاش های این کشور برای دستیابی به تسلیحات هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

برخی از این نامزدهای جمهوریخواه گفتند روزی که وارد کاخ سفید شوند این موافقتنامه را پاره خواهند کرد و حتی دیدگاه های خویشتندارانه تر که مطرح شد نگرانی عمیقی درمورد تهدید هسته ای که ممکن است ایران روزی برای همسایگان خود و آمریکا داشته باشد ، نشان داد.
هیچ تردیدی وجود ندارد که تهدیدهای هسته ای در روزهای نخست رقابت انتخاباتی به مسئله ای بزرگ تبدیل شده و این تهدیدها تنها ناشی از ایران نیست. در این زمینه گاهی اوقات به کره شمالی نیز اشاره می شود اما هیچکس درمورد زرادخانه هسته ای روسیه صحبت نمی کند.

براساس آخرین آماری که ماه آوریل منتشر شد ، روسیه هزار و 582 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که قادر است آمریکا را هدف قرار دهد. روسیه همچنین هزاران کلاهک دیگر دارد که ممکن است از آنها علیه نیروهای آمریکایی در خارج از آمریکا و متحدان واشنگتن استفاده کند.
ایران هیچگونه تسلیحات هسته ای ندارد. کره شمالی تعدادی سلاح هسته ای دارد اما با استفاده از آنها نمی تواند آمریکا را هدف قرار دهد ، در حقیقت این تسلیحات هسته ای کره شمالی ممکن است قابل پرتاب به خارج از شبه جزیره کره نباشد. اما روسیه می تواند تمدن آمریکایی را پیش از غروب آفتاب امروز از بین ببرد. تنها یک درصد از کلاهک های روسیه می تواند بیش از جنگ هایی که آمریکا تاکنون داشته است ، مردم این کشور را بکشد. روسیه همچنین با استفاده از 10 درصد کلاهک های خود می تواند اقتصاد این کشور را به طور کلی از هم بپاشد. برق قطع خواهد شد ، خدمات پزشکی قابل دسترس نخواهد بود و آب آلوده خواهد شد.

اکثر آمریکایی ها فکر می کنند آمریکا امکانات دفاعی لازم را در برابر این خطر ایجاد کرده است اما چنین چیزی نیست. هیچ دفاعی وجود ندارد. آنچه ما در اختیار داریم نیرویی از تسلیحات تهاجمی ازجمله موشک های بالستیک دریا پایه ، موشک های بالستیک زمین پایه و بمب افکن های دارای خلبان برای اقدام تلافی جویانه است. این راهبرد ، بازدارندگی نامیده می شود. رونالد ریگان معتقد بود این راهبرد احمقانه است. او معتقد بود به رهبران روسیه نیز مانند دیوانه ها در تهران و پیونگ یانگ نمی توان اعتماد کرد و تهدید به کشتن میلیون ها غیر نظامی بیگناه ، اگر گزینه ای دیگر وجود داشته باشد ، غیر اخلاقی است. به همین علت او ماه مارس سال 1983 تلاش کرد راهی جایگزین پیدا کند. این راه جایگزین ، ابتکار دفاع راهبردی نامیده شد و به یک برنامه نظامی خاص برای دولت وی تبدیل شد. ایده اولیه در این ابتکار استفاده از فناوری پیشرفته مانند لیزر برای ساقط کردن موشک های تهاجمی بود. استفاده از این فناوری بیش از آنکه برای آمریکا هزینه داشته باشد هزینه هایی را بر روسیه تحمیل می کرد زیرا باعث می شد مسکو موشک های بیشتری بخرد. اما این برنامه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فراموش شد. اما زرادخانه هسته ای روسیه از بین نرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین