کد خبر: ۳۲۰۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی:

بیمه‌ها حق پزشک و بیمار را نادیده می‌گیرند/قدرت بیمه‌ها از وزارت بهداشت بیشتر است

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با انتقاد از تعرفه‌های پزشکی گفت: بیمه‌ها برای سود بیشتر و صرف آن در راهی غیر از درمان، حق پزشک و بیمار را نادیده گرفته به تعهدات خود عمل نمی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 غلامعلی عکاشه در نشست خبری بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن ارتوپدی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره انتقاد برخی متخصصان ارتوپدی از بعضی فیزیوتراپیست‌ها برای معاینه و درمان نامناسب بیمار، اظهار داشت: برخی همکاران فیزیوتراپیست بیش از اندازه کارهایی انجام می‌دهند که گاهی نتایج معکوس می‌دهد، کنگره علمی جایی برای ارائه دانش به فیزیوتراپیست‌ها نیست و اگر برخی فیزیوتراپیست‌ها در پی اقدامات نامناسب مشکلاتی برای بیمار به وجود می‌آورند، به خود آنها مربوط می‌شود.

وی با انتقاد از تعرفه‌های ارتوپدی گفت: تعرفه‌های ما بسیار ناعادلانه است و اگر تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی، سازمان آمار ایران و دولت را 15 درصد در نظر بگیریم تعرفه‌های ارتوپدی تنها چند درصد افزایش یافته است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با انتقاد از عدم پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌ها تصریح کرد: بیمه‌ها برای اینکه سود زیادی به دست بیاورند و در راهی غیر از درمان هزینه کنند حق پزشک و بیمار را نادیده می‌گیرند بنابر این نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: تعداد زیاد شرکت‌های بیمه به دلیل درآمد بالای آنها است. یکی از وظایف بیمه‌ها پرداخت یارانه خدمات بیمارستانی و پزشکی است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ادامه داد: نوربخش فردی راست‌دست است اما نمی‌تواند از حقوق پزشکان در مقابل بیمه‌ها دفاع کند به نظر می‌رسد قدرت بیمه‌ها از انجمن‌ها و حتی وزارت بهداشت نیز بیشتر باشد.

وی افزود: بیمارستان‌های دولتی باید آنقدر قوی باشند که بیمار به بخش خصوصی مراجعه نکند.

رضا شهریار کامرانی نیز در این نشست، گفت: اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ما را ملزم به حمایت از شرکت‌های داخلی تولید‌کننده تجهیزات پزشکی ارتوپدی کرده است امیدواریم که همانطور وزارتخانه از شرکت‌های داخلی حمایت می‌کند، توجه داشته باشد که کار علمی با نمایشگاهی متفاوت است و باید به کارهای علمی یارانه داده شود.

به گزارش فارس،وی افزود: در بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن ارتوپدی ایران 70 شرکت حضور دارند که 4 برند آن ایرانی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برندهای ایرانی در ساخت وسایل ایمپلنت در تروما و تعویض مفصل و برخی وسایل ارتوپدی فعالیت دارند.

کامرانی ادامه داد: متخصصان ارتوپدی، جراحان اعصاب و عمومی، فیزیوتراپیست‌ها، کار درمانگران، متخصصان طب ورزش و اورژانس و پرستاران جزو گروه‌های هدف کنگره هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین