کد خبر: ۳۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

باقری لنکرانی: ایرانی ها 10 سال زودتر از بقیه کشورها به سکته مغزی مبتلا می شوند

سکته در دنیا دومین عامل مرگ و میر و در کشور ما چهارمین عامل است ، بیماری های قلبی، تصادفات ، بیماری های بدو تولد و سکته چهار عامل مرگ و میر است ، اما از نظر تعداد مطلق ما نیز در رتبه دوم مرگ و میر ناشی از سکته قرار داریم.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر کامران باقری لنکرانی رییس مرکز سیاستگزاری سلامت استان فارس گفت : در کشور ما افراد 10 سال زودتر از سایر کشورها به سکته مغزی مبتلا می شوند.
 
دکتر لنکرانی روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین المللی سکته مغزی در ایران در گفت و گو با ایرنا افزود: این واقعیتی تلخ است که باید با برنامه ریزی و پیشگیری بیشتر و بهتر به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: کم تحرکی، مصرف بی رویه نمک و چربی، چاقی، استعمال دخانیات و در مجموع رژیم نامناسب غذایی عاملی برای حرکت به سمت سکته های مغزی است.

دکتر لنکرانی گفت: همه این موارد در جامعه ما رو به افزایش است، به ویژه چاقی که در دو دهه گذشته در کشور ما دو برابر شده است و این زنگ خطری برای افزایش سکته های مغزی است.

وی ادامه داد: ضروری است در این موضوع مهم به بازآموزی علمی بپردازیم و با حضور دانشمندان دیگر کشورها تازه های علمی در این زمینه بازآموزی شود.

رییس مرکز سیاستگزاری سلامت استان فارس به پیشرفت ها علمی و رهیافت های تازه برای درمان سکته مغزی اشاره و اضافه کرد: یکی از داروهای مهم برای درمان سکته مغزی ناشی از انسداد عروق تحت پوشش بیمه قرار گرفته است این نوید بخش درمان بهتر برای بیماری سکته است .

به گفته وی تلاش جمعی برای درمان این بحران پیش رو شروع شده ولی کشور ما به لحاظ افزایش متوسط سن و حرکت جمعیت کشور به سمت کهنسالی بیشتر در معرض آسیب های ناشی از سکته است.

دکتر لنکرانی گفت: سکته در دنیا دومین عامل مرگ و میر و در کشور ما چهارمین عامل است ، بیماری های قلبی، تصادفات ، بیماری های بدو تولد و سکته چهار عامل مرگ و میر است ، اما از نظر تعداد مطلق ما نیز در رتبه دوم مرگ و میر ناشی از سکته قرار داریم.

این استاد دانشگاه به نکته تلخ فرا رسیدن سن سکته در کشور ما یک دهه زودتر از سایر کشورها اشاره کرد و گفت: این نشاندهنده این است که باید بیشتر و بهتر در این زمینه مراقبت کنیم.

هشتمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین المللی سکته مغزی در ایران روز چهارشنبه با حضور متخصصانی از کشورهای اروپایی و آمریکا و دانشمندان علوم پزشکی از دانشگاههای کشورمان در شیراز گشایش یافت و به مدت سه روز ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین