کد خبر: ۳۲۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

جنگل‌های ارسباران در آستانه جهانی شدن

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پرونده ثبت جهانی شدن ارسباران در حال تکمیل است و امیدواریم در سال 2016 شاهد ثبت جهانی این جنگل‌ باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد حمزه زاده در آیین آغاز هفته گردشگری با اشاره به شعار هفته گردشگری با عنوان "هر گردشگر یک فرصت" اشتغال‌زایی را از آثار مثبت صنعت گردشگری دانست و تشریح کرد: بارزترین کارکرد صنعت گردشگری درحوزه فرهنگی ایجاد صلح، دوستی و تحکیم پیوندها بین ملت ها و اقوام مختلف است.

به گزارش ایسنا، حمزه زاده آذربایجان‌شرقی را استانی با قابلیت‌های فراوان گردشگری توصیف کرد و افزود: 5000 اثر در استان با قابلیت گردشگری و تاریخی شناسایی شده که از این تعداد قریب به 1800 اثر در فهرست آثار ملی و دو اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است که با این وجود، تعداد گردشگر در قیاس با ظرفیت های موجود بسیار پایین است.

وی در ادامه توجه به مسائل فرهنگی، همچون مهمان نوازی و رفتار درست با گردشگران را در کنار فراهم شدن زیر ساخت های فنی ازاصول مهم در جذب گردشگران خواند و از فراهم بودن زمینه در استان برای تداوم تحصیلات عالی در رشته‌های مرتبط گردشگری در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین