کد خبر: ۳۲۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

کاروان آسیب دیده حجاج گنبدکاووس، وارد گرگان شد

کاروان حجاج کلته از شهرستان گنبدکاووس که بیشترین جانباختگان و مفقودین گلستانی فاجعه منا از این کاروان بود، امروز با استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران استانی و فرمانداران گرگان و گنبد کاووس، وارد فرودگاه بین المللی گرگان شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
هواپیمای سومین گروه از حجاج استان گلستان ظهر چهارشنبه در حالی در گرگان به زمین نشست که 31حاجی این پرواز را که در فاجعه منا جان باخته و یا مفقود شده‌اند، به همراه نداشت.

این گروه از زائران گلستانی حج تمتع به هنگام عزیمت به عربستان سعودی 287 نفر بودند در حالی که امروز این هواپیما با 256 حاجی و 31 صندلی خالی به گرگان بازگشت.

کاروان امروز گلستان که با شماره 38017 به عربستان اعزام شده بود در حادثه غمبار منا 16 حاجی جان باخته داشت که هویت یک نفر از آنان هنوز شناسایی نشده است و نیز 20 حاجی مفقود شده دراین فاجعه دارد.

طی دو روز گذشته دو گروه از حجاج گلستانی از جده به مقصد گرگان به وطن بازگشته‌اند.

پرواز سومین گروه از حجاج استان قرار بود ساعت 6.5 صبح امروز انجام شود که با افزون بر یک ساعت و 20 دقیقه تاخیر به سوی ایران حرکت کرد.

در مراسم استقبال از اعضای این حاجیان خانواده‌ها، جمعی از بستگان حجاج جان باخته و مفقود شده، نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، جمعی از فرمانداران شهرستان‌های مختلف و یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

فاجعه منا پنج‌شنبه هفته گذشته همزمان با روزعید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی‌کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.

در این فاجعه دلخراش بیش از 4700 زائر کشته، مفقود و مصدوم شده‌اند.

شمار جان باختگان ایرانی این فاجعه، 239 تن و تعداد مفقودان نیز 241 نفر اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، در فاجعه غمبار منا 20 حاجی گلستانی جان باخته و 31 نفر مفقود شده‌اند که از سرنوشت آنان هنوز خبری در دست نیست.

امسال حدود 1800 گلستانی در قالب 13 کاروان اهل تسنن و تشیع به حج تمتع اعزام شده‌اند که تاکنون سه گروه به کشور بازگشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین