کد خبر: ۳۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

تاثیر فجایع عربستان بر حجم مکالمات تلفنی/چند برابر شدن تماس‌های موبایلی

اتفاقات ناگوار رخ داده در عربستان موجب شد حج امسال با افزایش بی سابقه مکالمات تلفنی بین دو کشور همراه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
کاروان های حجاج طی روزهای اخیر به تدریج در حال بازگشت از سرزمین وحی هستند اما حج امسال با اتفاقات ناگوار متعددی که داشت، شرایطی ویژه در حوزه ارتباطات بین دو کشور ایجاد کرد.

بر همین اساس طی روزهای گذشته مدیران مختلف حوزه ارتباطی کشور از افزایش قابل توجه میزان تماس‌ها خبر داده و هر یک در این باره نقطه نظراتی را مطرح کرده‌اند.

رضا خلیلی - معاون فنی شرکت مخابرات استان تهران - در نشستی خبری در نمایشگاه تلکام در این باره متذکر شد: این حوادث موجب شده است که طی چند روز اولی که از حادثه منا می‌گذرد حجم مکالنات تلفن‌های ثابت به مقصد عربستان بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل همراه اول نیز در این باره اظهار کرد: در دو روز اول پس از حادثه منا روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار دقیقه مکالمه در شبکه بین‌الملل همراه اول مبادله شد که این آمار نسبت به روزهای قبل افزایش سه برابری داشته است به نحوی که پیش از این روزانه ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دقیقه مکالمه از سوی حجاج بیت‌الله الحرام مبادله می‌شد.

صدوقی با بیان اینکه دو اتفاقی که در ایام حج امسال افتاد باعث افزایش میزان ترافیک مکالمات و تماس حجاج شد تاکید کرد: با گذشت چند روز از این اتفاق ترافیک حجاج در منا هنوز به حالت عادی برنگشته و همچنان میزان تماس و تبادل ترافیک مکالمات در شبکه همراه اول بالا است.

وی در مورد وضعیت استفاده از اینترنت موبایل از سوی حجاج نیز گفت: میزان استفاده حجاج از اینترنت و دیتا خیلی زیاد نیست و بیشتر حجاج ترجیح می‌دهند از مکالمات شبکه موبایل استفاده کنند.

شرکت ارتباطات زیرساخت نیز از برقراری 11 میلیون و 462 هزار دقیقه مکالمه بین ایران و عربستان خبر داده و اعلام کرد: از ابتدای ایام حج تا چند روز پس از حادثه منا، این حجم مکالمه از مسیر دوصفر بین الملل برقرار شده است.

معدنی پور - مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت زیرساخت - با اعلام این مطلب افزود: بر همین اساس حجم ترافیک صادره به عربستان شش میلیون و 429 هزار دقیقه و حجم ترافیک وارده از مسیر مستقیم عربستان پنج میلیون و 33 هزار دقیقه بوده است.

وی در مورد آمار ترافیک صادره و وارده ارتباطی در ایام حج سال 1394 توضیح داد: متاسفانه با توجه به حوادث ناگوار اخیر حج امسال، ترافیک تلفنی بین دو کشور به طور بی سابقه ای در موقع این حادثه به شدت بالا رفت به طوری که حجم ترافیک خروجی دوصفر به مقصد کشور عربستان در روزهای دوم مهر ( عید قربان ) و سوم مهر با افزایش چهار برابری به ترتیب به 727465 و 654881 دقیقه رسید.

به گزارش ایسنا، حتی در مقطعی از زمان حجم این مکالمات به حدی افزایش یافت که برخی اپراتورها مجبور به در نظر گرفتن تمهیدات ویژه در این زمینه شدند و به عنوان مثال شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: کلیه خطوط دائمی قطع شده حجاج بابت بدهی، وصل شد و سقف مبلغ استفاده از تلفن همراه برای حجاج به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

براین اساس همراه اول از حجاج مشترک اپراتور اول خواست با ارسال پیامکی مبلغ استفاده از خط خود را در سه سطح «500 هزار»، «یک میلیون» و «یک میلیون و 500 هزار تومان» اعلام کنند چراکه در غیراین صورت حجاجی که مبلغ سقف را اعلام نکنند، سقف استفاده از تلفن همراهشان همان مبلغ تضمین پرداخت عادی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین