آفتابنیوز : مهندس فتحاللهي افزود: به ازاي ورود هر دستگاه اتوبوس گازسوز، يك اتوبوس ديزلي از ناوگان حمل و نقل خارج ميشود.
وی با اشاره به اين كه ساماندهي اوضاع فعلي حمل و نقل درونشهري، مستلزم مشخص شدن فرماندهي واحد ترافيكي به صورت رسمي است، اظهار داشت: در اين راستا بايد همه عوامل مترتب از ترافيك، كنترل و عرضه و تقاضا در حد تعادل حفظ شود.
به گفته فتحاللهي؛ بيش از 10 سال است كه تغيير مصرف سوخت به عنوان پروژه جدي آغاز شده و در راستاي اين سياست ملي، تا به حال يكهزار و 700 دستگاه اتوبوس گازسوز در اختيار شهر تهران قرار گرفته و همين تعداد اتوبوس ديزلي نيز از رده خارج شده است.
وي يادآور شد: قرارداد 2 هزار و 250 دستگاه اتوبوس گازسوز نيز با ايران خودرو منعقد و سهم دولتي آن نيز مشخص شده است، لذا شهرداريها به محض پرداخت 35 درصد سهم خود از قيمت، ميتوانند اتوبوسهاي خود را از ايران خودرو تحويل بگيرند.
فتح الهی با ياد آوري اين كه 50 درصد اتوبوسهاي ديزلي تا پايان برنامه چهارم توسعه گازسوز ميشوند، افزود: تامين اتوبوسهاي گازسوز امكانپذير است اما مشكل اصلي در نگهداري آنها و كمبود امكانات و تكنولوژي است.