کد خبر: ۳۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳

پوتین: ابوبکر البغدادی را زنده می‌خواهم

رئیس جمهوری روسیه از نظامیان این کشور خواسته است ابوبکر البغدادی و دیگر سرکرده های گروه تکفیری- صهیونیستی داعش را زنده بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع آگاه روسی اعلام کردند: پوتین از نیروهای نظامی این کشور خواسته است در جنگ علیه تروریست های داعش تلاش کنند سرکرده های آنها و در صدرشان ابوبکر البغدادی را زنده بگیرند و اگر نتوانستند این کار را بکنند، اجساد آنها را به مسکو منتقل کنند.

منابع آگاه اعلام کردند که هدف روسیه از این کار نشان دادن ضعف و شکست آمریکا در نابود کردن داعش با حملات هوایی ائتلاف است که از یک سال پیش آغاز شده است.

ایگور کوناشینکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی روسیه اکنون به طور مستقیم مقر اصلی داعش را در شهر الرقه سوریه هدف قرار می دهد.

لاوروف: تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی ‌پذیریم

وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد: مسکو تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی پذیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در نشست خبری در مسکو گفت: اقدامات ما در سوریه علنی است و با دعوت دولت سوریه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: ائتلاف غربی در بیش از یکسال گذشته حملاتی در سوریه انجام داد بدون اینکه کارآیی واقعی داشته باشد.

نماینده پارلمان روسیه: احتمال حضور نیروهای داوطلب روسیه در سوریه

ولادیمیر کومویدوف رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه دوشنبه گفت نیروهای داوطلب روسی که تجارب رزمی خود را در اوکراین بهبود داده اند احتمالا به سوریه سفر کنند تا در کنار نیروهای طرفدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه بجنگند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت:«این احتمال وجود دارد که گروه هایی از نیروهای داوطلب روسی در میان اعضای ارتش سوریه به عنوان مشارکت کنندگان در نبردها، حاضر شوند.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، وزیر دفاع امریکا: روسیه در حمایت از اسد ناکام خواهد ماند

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر هم گزارش داد: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: آنچه روسیه در سوریه برای حمایت از بشار اسد انجام می دهد، شکست خواهد خورد و فقط باعث پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین