کد خبر: ۳۲۳۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

مربیان خرافاتی و خواسته‌های عجیب آنها

سر الکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد در سال 2010 بازیکنان این تیم را مجبور به پوشیدن کفش‌های مشکی کرد. فرگوسن دلیل این کار را یک دست شدن تیم عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : عقاید عجیبی در میان سرمربیان دنیا وجود دارد، مربیان مشهوری که حساسیت زیادی بر تغذیه بازیکنانشان دارند و گاهی اوقات عقاید آنان رو به خرافات می‌رود.

به گزارش ایسنا، سرمربی‌های بزرگ دنیا علاوه بر روش‌های خاص خود در مربیگری، دستورات و عقاید عجیبی دارند که بازیکنان خود را مجبور به انجام آن می‌کنند. این موضوع در میان مربیان لیگ برتر انگلیس بیشتر دیده می‌شود.

سر الکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد در سال 2010 بازیکنان این تیم را مجبور به پوشیدن کفش‌های مشکی کرد. فرگوسن دلیل این کار را یک دست شدن تیم عنوان کرد.

دیوید مویس دیگر سرمربی منچستر یونایتد که دوره کوتاه مدتی را بر نیکمت این تیم نشست، مانع از انجام سنتی قدیمی در میان بازیکنان خود شد. او شاگرادنش را از خوردن سیب زمینی سرخ کرده در شب قبل از بازی‌ها محروم کرد. ریو فردیناند تصمیم مویس را بحث برانگیز و غیرحرفه‌ای خواند.

یکی از موفقیت‌های دهه 90 سرمربی آرسنال، آرسن ونگر منع بازیکنان خود در مصرف مشروبات الکلی پیش از دیدارها بود. او همچنین اجازه سیگار کشیدن و خوردن شکلات قبل بازی را به شاگردانش نداد.

یکی ازخرافاتی‌ترین سرمربی‌های دنیا، ریموند دومنک فرانسوی است. او برای انتخاب بازیکنان و دعوت آنها به تیم ملی، از طالع‌بینی استفاده می‌کرد. سرمربی پیشین تیم ملی فرانسه بر این باور است بازیکنانی که نشان ماه تولدشان شیر است، برای قرار گرفتن در خط دفاع، بد شانسی می‌آورند. همچنین او معتقد بود فوتبالیست‌هایی که در ماه عقرب به دنیا آمده‌اند، تاثیر بدی روی تیم می‌گذارند. عقاید او باعث شد روبرت پیرس از تیم ملی کنار گذاشته شود!

بازیکنان تاتنهام عادت داشتند پس از تمرین برای صرف کیک میوه‌ای، به مک دونالد بروند اما خوانده راموس، سرمربی اسپانیایی این تیم به این عادت پایان داد.

نایل لنون، سرمربی بولتون زمانی که اجازه نداد بازیکنانش در تمرینات از کلاه استفاده کنند. او در این زمینه می‌گفت: نمی‌خواهم شاگردانم با کلاه تمرین کنند چون در بازیها نمی‌توانند آن را بر سرخود بگذارند اما در تمرین بعدی تیم، با کلاه ظاهر شد.

جیوانی تراپاتونی که با عکس العمل‌های خاصش در کنار زمین شناخته می‌شود، به بازیکنان تیم ملی ایرلند هشدار داد در صورت خوردن قارچ قبل از بازی‌ها احتمال دل درد در جریان بازی وجود خواهد داشت.

پائولو دی کانیو مشهور نیز از آن دست مربیانی است که موارد ممنوعه زیادی را در دوران مربیگری‌اش به بازیکنان تحمیل کرده است. او که به داشتن عقاید فاشیستی شهره است، لیستی به بازیکنانش داد که کمی مضحک هم به نظر می‌رسد. سرمربی ساندرلند بازیکنان خود را از خوردن کچاپ، قهوه، سس مایونز، نوشیدنی‌های گاز دار، یخ، استفاده از تلفن همراه، تعریف جوک، شایع پراکنی و آواز خواندن زیر دوش منع کرد و تا پنج ماه این محرومیت‌ها ادامه داشت تا او اخراج شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین