کد خبر: ۳۲۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

سیروس ناصري: صداوسيما با پول مردم برخلاف مردم عمل مي کند

سيروس ناصري در برنامه ثريا شبکه يک سيما از برنامه هاي صداوسيما در مورد توافق هسته اي انتقاد کرد و گفت: بايد اسم برنامه ي ثريا را بگذاريد مريخ و سنگلاخ، کار شما سياه نمايي و اميدزدايي است.
آفتاب‌‌نیوز :
ناصري افزود: صداوسيما با پول مردم برخلاف مردم عمل مي کند. 
 
به گزارش روزنامه خراسان، سيروس ناصري در برنامه ثريا شبکه يک سيما که با حضور بيژن پيروز رئيس مرکز مطالعات بين الملل دانشگاه تهران برگزار شد افزود : دندانهاي اين گرگ در اين سالها کشيده و امريکا به ميش تبديل و اکنون در باتلاق يمن ، سوريه ، عراق، لبنان و مناطق ديگر گرفتار شده است. 
 
وي گفت: آمريکا اسمش استکبار اما عقلش کوتاه است بنابراين نبايد اينقدر بزرگش کنيد. 
 
ناصري در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته اي گفت: طبق توافق برجام روابط تجاري و اقتصادي با ايران به صورت عادي در خواهد آمد و اگر آنها نيز تخلف کنند ما در روابطمان با آژانس و ديگر طرف ها تجديد نظر خواهيم کرد . 
 
وي افزود : آمانو در طول سالهاي گذشته به ابزاري براي جنگ آمريکا عليه ايران تبديل شده بود و از آنجا که در آن دوره شهيد نيز داده بوديم انتظار اين بود که در روابط با آژانس تجديد نظر مي کرديم . 
 
سخنگوي تيم هسته اي دولت اصلاحات گفت: اکنون قدرت ايران و مقاومت مردم بيشتر شده چرا که ملت ايران سالهاي زيادي با وجود اينکه برخي اقدامات باعث هزينه هاي زيادي براي کشور شد مقاومت کردند و شانه خالي نکردند . 
 
ناصري افزود: بالاخره طرف هاي مقابل واقعي و غير واقعي از برنامه هسته ايران مي ترسند و مي دانند اگر کاري بر خلاف برجام کنند ما تجديد نظر مي کنيم و به عقب برمي گرديم و شرايط مبهم خواهد شد و آنان نيز به علت ترسشان علاقه اي به وجود شرايط ابهام ندارند . 
 
مذاکره کننده سابق هسته اي همچنين از برنامه هاي صداوسيما در مورد توافق هسته اي انتقاد کرد و گفت: بايد اسم برنامه ي ثريا را بگذاريد مريخ و سنگلاخ، کار شما سياه نمايي و اميدزدايي است. 
 
ناصري افزود: صداوسيما با پول مردم برخلاف مردم عمل مي کند. 
 
وي ضمن انتقاد از تعلل هاي مجلس در تصويب برجام گفت: کميسيون برجام تاخيري که ايجاد کرده تا اين لحظه 3 ميليارد دلار براي کشور هزينه داشته و به ايران ضربه زده است، با اين رقم مي توانستيم و آبادان را آباد کنيم. 
 
در ادامه رئيس مرکز مطالعات بين الملل دانشگاه تهران در سخناني گفت : آنچه که از رسانه ها مشهود است اين است که دشمني آمريکا در زمان برجام کاهش نيافته بلکه بيشتر نيز شده است . 
بيژن پيروز تصريح کرد : اگر آنان قبلاً ماهي يکبار تهديد نظامي مي کردند اکنون به هفته اي يکبار رسيده است . 
 
وي ادامه داد : ما و ديگران از متن مذاکرات به طور دقيق خبر نداريم و محتواي آن در دوره فعلي و قبلي محرمانه مانده است اما امروز قدرت ما بيشتر شده است و شايد بتوان گفت مي توانستيم به امتيازات بيشتري دست پيدا کنيم هر چند شايد درون مذاکرات درباره بسياري موارد بحث شده باشد . 
 
وي افزود : سخن اينجاست که چرا حقوق هسته اي ما بايد کمتر از پاکستان و هند باشد ما درباره داوري برجام مشکلاتي داريم چرا که در نهايت موضوع به شوراي امنيت ارجاع مي شود که در آنجا وضع معلوم است . 
 
رئيس مرکز مطالعات بين الملل دانشگاه تهران ادامه داد : پرسش اينجاست که اگر چند ماه از زمان برجام سپري شود و ما به تعهداتمان عمل کنيم اما آنان عمل نکنند رفتار چه کاري مي توانيم انجام دهيم؟ 
 
وي افزود :تهديدها عليه ما همچنان ادامه دارد بنابراين براي زندگي در شرايط صلح بايد هميشه آماده جنگ باشيم .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین