کد خبر: ۳۲۴۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

پلیس کانادا،خاوری را بازجویی می کند

در هماهنگی بین اینترپل ایران و کانادا قرار بر این شده است تا سؤالات مسئولان رسیدگی به این پرونده در ایران با واسطه پلیس کانادا از محمودرضا خاوری پرسیده شود و پاسخ‌هایش در اختیار پلیس ایران قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه ایران نوشت: در هماهنگی بین اینترپل ایران و کانادا قرار بر این شده است تا سؤالات مسئولان رسیدگی به این پرونده در ایران با واسطه پلیس کانادا از محمودرضا خاوری پرسیده شود و پاسخ‌هایش در اختیار پلیس ایران قرار گیرد.

اتهامات خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران در سایت اینترپل و سایت‌های خارجی عبارت است از «کلاهبرداری، جعل، دریافت رشوه و مالکیت غیر‌قانونی اموال از طریق سیستم بانکی.» در حال حاضر وی با ثروت بادآورده زندگی مجللی در کانادا دارد. سردار مسعود رضوانی رئیس اینترپل ناجا صبح دیروز در حاشیه چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل با رؤسای پلیس آگاهی و افسران رابط اینترپل مستقر در تهران گفت: در حال حاضر حداکثر دو هزار ایرانی در کشورهای خارجی زندانی هستند که البته این آمار متغیر است و براساس اطلاعات ما از اینترپل یا کنسولگری‌ها در کشورهای خارجی به دست آمده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شبکه‌های مواد مخدر از بی‌اطلاعی افراد سوء‌استفاده کرده و از آنها به عنوان انتقال دهندگان این مواد استفاده می‌کنند و در سال‌های اخیر مواردی از این دست داشتیم بویژه در شرق آسیا که گروهی بدون اطلاع از امانتی که در اختیار داشتند گرفتار شدند. وی در خصوص نحوه گرفتار شدن افراد به سبب حمل مواد مخدر در خارج از کشور گفت: کسانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند به توصیه‌های پلیس توجه کنند و در حمل و نقل امانات و جابه‌جایی‌های داروهای کدئین‌دار که در برخی کشورها ممنوع است، از پذیرش امانات ناشناخته از افراد ناشناس خودداری کنند.

سردار رضوانی درخصوص پرونده خاوری و آخرین اطلاعات از دستگیری وی، گفت: ما تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم و پیام‌های زیادی برای اینترپل کانادا ارسال کردیم و با آنها گفت‌وگو داشته‌ایم و آنها سرانجام پذیرفتند به عنوان معاضدت قضایی با ما همکاری کنند و به نیابت از ما سؤالاتی را از خاوری مطرح کنند. رئیس اینترپل ناجا تصریح کرد: دولت کانادا در رابطه با دستگیری و استرداد وی کاری انجام نداده است و اعلام می‌کند که باید حکم قضایی دستگیری وی به تأیید مقامات قضایی کانادا برسد.

وی در خصوص ایرانیانی که به سبب حمل مواد مخدر در زندان‌های مالزی به سر می‌برند و اقداماتی برای آزادی آنها، گفت: زمینه ارتباط و همکاری پلیس مواد مخدر کشورهای شرق آسیا همچون چین، تایلند، مالزی و اندونزی را فراهم کردیم و در 7 سال اخیر ارتباطات به شکل مناسب انجام شده است و کشفیات ما از مبدأ یعنی شرق به غرب آسیا کاهش یافته و پلیس موفق شده است این گروه‌ها را هدف قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
2
پليس كانادا چقدر از دوستان خاوري گرفته؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین