کد خبر: ۳۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

یک پیش‌بینی درباره بازار مسکن و تاثیر تحریم‌ها

از آنجا که رکودی چند ساله در بازار مسکن و ساخت‌و‌ساز حاکم است، آیا این روند در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان مسکن به آن پاسخ داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
بازار خرید و فروش مسکن چند وقتیست که دچار رکود شده، همچنین به گفته فعالان بازار، بازار رهن و اجاره نیز در نیمه اول امسال به‌رقم سال‌های گذشته رونق چندانی نداشته و ساخت‌وسازها نیز دچار چنین مشکلی شده‌اند. اما امیدها به این سو می‌رود که در نیمه دوم سال در این بازارها تغییراتی صورت گیرد و همچنین مذاکرات هسته‌ای بتواند تاثیرات مثبتی در این زمینه ایجاد کند.

به گزارش آفتاب، در این خصوص رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان اظهار کرد: در ساخت‌وساز نیز همانند بازار مسکن مدت‌هاست که رکود وجود دارد و این وضعیت در نیمه دوم سال نیز همچنان ادامه خواهد داشت و جز تغییرات مختصری اتفاقی رخ نخواهد داد.

احمد تولا در ادامه گفت: منظور از ساخت‌وساز، ساختمان‌های مسکونی است؛ اگر چه ساختمان‌های غیرمسکونی و تجاری نیز در رکود هستند اما این پروژه‌های عمرانی بیشتر به پولی بستگی دارد که از طرف دولت تزریق می‌شود و در این صورت این پروژه‌ها انجام خواهند شد.

همچنین فردین یزدانی، کارشناس بازار مسکن نیز در رابطه با پیش‌بینی خود از بازار اجاره‌بهای مسکن گفت: در یک کلام می‌توان گفت بازار مسکن در نیمه دوم سال همانند نیمه اول سال است و حتی بازار اجاره‌بها در نیمسال دوم بدتر از نیمسال اول می‌شود و این اتفاقی است که رخ می‌دهد.

این کارشناس بازار مسکن افزود: این موضوع تنها به بازار اجاره‌بها مربوط نمی‌شود و بازار خرید و فروش مسکن و ساخت‌وساز نیز همانند نیمه اول سال است و تغییر چندانی نمی‌کند؛ چرا که حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود بیش از یک سال زمان می‌برد تا تاثیر خود را بر بازار مسکن بگذارد.

او در پایان بیان کرد: قیمت‌ها، میزان ساخت‌وساز و مولفه‌های دیگر در بازار مسکن در نیمه دوم سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

منبع: اقتصادنیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین