کد خبر: ۳۲۵۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

افزایش شمار مسموم‌شدگان در اندوهجرد کرمان

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آخرین آمار مسموم شدگان منطقه اندوهجرد از توابع بخش شهداد را 284 نفر اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد که بر اثر خوردن غذای نذری در منطقه اندوهجرد شهرستان کرمان دچار مسمومیت شده بودند طی دو روز گذشته در مراحل مختلف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی اظهار کرد:اکنون 12 نفر از این بیماران در بیمارستان بستری هستند و 65 نفر نیز طبق تشخیص پزشک از مراکز درمانی اندوهجرد و شهداد به کرمان اعزام شدند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: تعدادی بیمار در منطقه اندوهجرد از توابع شهداد عصر پنجشنبه با علائم دل درد، دل پیچه، تهوع و استفراغ به مراکز درمانی در این منطقه مراجعه کردند.

کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با افزایش تعداد این بیماران احتمال طغیان بیماری منتقله از آب و غذا را مطرح کردند و در این رابطه کمیته بهداشت شهرستان کرمان نیز با حضور دو کارشناس فعال شد.

طبق بررسی انجام شده توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان مراجعان به مراکز درمانی از یک غذای نذری به نام «بلغور» استفاده کرده بودند.

شامگاه پنجشنبه چهار دستگاه آمبولانس 115 به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اندوهجرد اعزام شد. 

همچنین تیم درمان نیز متشکل از چهار کارشناس پرستاری و تکنسین فوریت های پزشکی به همراه یک پزشک به منطقه اعزام شدند و درمان این بیماران را به عهده گرفتند.

علاوه بر تیم های اعزامی نیز یک تیم پرستاری برای کمک به همکاران در درمانگاه اندهجرد و دو تیم بهداشتی هم برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شدند. 

همچنین نمونه های مواد غذایی که مرتبط با بیماری بودند برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است. 

دهستان اندوهجرد در بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان است.شهداد تا کرمان 95 کیلومتر فاصله دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
0
با سلام و خسته نباشید.
لطفا نتیجه آزمایش را به اطلاع مردم برسانید
با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین