کد خبر: ۳۲۵۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

شمخانی: اجرای برجام مقطعی مهم در ایجاد اعتماد میان ایران و غرب است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر خارجه آلمان آغاز مرحله اجرایی برجام را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد میان ایران و کشورهای غربی متخاصم عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز یکشنبه در دیدار فرانک والتراشتاین مایر با تاکید بر اصول ثابت، مستقل و غیرقابل تغییر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: تعامل سازنده در چارچوب تامین منافع مشترک و توجه به خطوط قرمز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین شده می تواند زمینه شکل گیری فصل جدیدی از همکاری های همه جانبه را فراهم کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با یادآوری نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جایگاه آلمان در اروپا، روابطه دوستانه مبتنی بر احترام متقابل میان دو کشور را تامین کننده منافع و اهداف سیاسی و اقتصادی ایران و آلمان عنوان کرد.

شمخانی اظهارداشت: در کنار همکاری های دوجانبه در حوزه سیاسی و اقتصادی امکان افزایش رایزنی و تبادل اطلاعات میان دو کشور برای حل و فصل بحران های منطقه ای به ویژه در مورد افغانستان، عراق و سوریه وجود دارد.

وی افراط گرایی و تروریسم را بزرگترین تهدید امنیتی جهان امروز عنوان و بر ضرورت شکل گیری اراده جهانی برای مقابله واقعی با ریشه ها، حامیان و تامین کنندگان جریان تروریسم تاکید کرد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با یادآوری سرکوب خشونت بار مردم مسلمان فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و همچنین تجاوز غیرقانونی عربستان سعودی به یمن و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی پناه گفت: مقابله با تروریسم دولتی که در سایه سکوت مجامع بین المللی از سوی برخی کشورها با غیرانسانی ترین روش ها در جریان است باید در کنار مبارزه با تروریسم تکفیری مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد.

وزیر امورخارجه آلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، ملاقات های انجام شده با مقامات عالی رتبه ایران را بسیار مفید و سازنده خواند.

به گزارش ایرنا، وی با ابرازامیدواری در خصوص گسترش روابط همه جانبه میان ایران و آلمان روابط تاریخی دوکشور را پشتوانه محکمی برای آغاز مناسبات جدید در فضای پس از برجام عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین