کد خبر: ۳۲۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

آخرین اخبار از انتخابات الکترونیک و مجلس خبرگان رهبری

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: تا اوایل آذرماه تمامی آزمایش‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک انجام می‌شود؛ بنابراین تکلیف برگزاری انتخابات الکترونیکی تا این تاریخ مشخص خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : سیامک ره‌پیک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت صندوق‌های الکترونیکی برای انتخابات پیش رو گفت: همانطور که پیش تر اعلام شده صندوق‌های الکترونیکی از نظر شکل و قالب به تایید شورای نگهبان رسیده است، اما از نظر نرم‌افزاری و امنیتی کارشناسان وزارت کشور در حال تکمیل موضوع هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق جدول زمان‌بندی که از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان ارائه شده قرار است تا اوایل آذرماه تمامی آزمایش‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک انجام شود که در این صورت تکلیف برگزاری انتخابات الکترونیکی مشخص خواهد شد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که انتخابات الکترونیکی در کدام حوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود؟ تصریح کرد: هنوز از سوی شورای نگهبان در رابطه با حوزه های انتخابیه تصمیمی اتخاذ نشده و این بحث همچنان بین دوستان وزارت کشور مطرح بوده است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه صندوق‌های الکترونیکی انتخابات از جهات مختلف مورد تایید قرار گرفت و بحث فنی و امنیتی آن تمام شد باید پیشنهاد مشخصی در رابطه با تعداد حوزه‌های انتخابیه با توجه به امکانات، اعتبارات و وضعیت جمعیتی ارائه شود و سپس تصمیم گرفته شود که در چند کلان‌شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ره‌پیک در پاسخ به این سئوال که اگر تا زمان پیش بینی شده برنامه‌ریزی‌ها برای انتخابات الکترونیک به خوبی پیش نرفت، چه اقدامی انجام می‌شود؟ اظهار کرد: با توجه به کمبود وقت گام به گام جلو می‌رویم و در حال حاضر مرحله بعدی ما مرحله تکمیل چرخه مربوط به بحث‌های فنی و امنیتی است؛ لذا در حال حاضر منتظریم تا اوایل آذرماه مقدماتی که باید برای انتخابات الکترونیک آماده شود فراهم گردد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: حدود 180 نفر در آزمون کتبی برای انتخابات مجلس خبرگان شرکت کردند و در حال حاضر در مرحله تصحیح اوراق آزمون کتبی هستیم. پس از تصحیح اوراق آزمون شفاهی برگزار خواهد شد که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین