کد خبر: ۳۲۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

جانشین فرمانده سپاه: هنوز مانده تا انبارهای مدرن‌مان را نشان دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از چند ماه گذشته نظام سوریه برای یک عملیات بزرگ از ایران درخواست داشت تا حضور مستشاری بیشتری در سوریه داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب(دوشنبه)، با اشاره به تحولات سوریه، اظهار داشت: 4 سال است که سوریه در نقطه تمرکز تلاش استراتژیک یک ائتلاف جهانی قرار دارد که این ائتلاف شامل آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی، تعدادی از کشورهای متحد منطقه‌ای آمریکا، مشخصا عربستان‌سعودی و برخی دیگر از کشورهای دیگر است.

وی افزود: این ائتلاف کاملا فشرده جنبه سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی، اعتقادی، مالی و نیروی انسانی دارد و دست در دست یکدیگر قرار دادند تا در یکی از کانونی‌ترین حلقه‌های مقاومت اسلامی در مقابل رژیم‌صهیونیستی یک نقشه سیاسی بسیار ویرانگر و مخربی را در جهان اسلام پیاده کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: شیوه اولیه سیاسی آمریکا و هدف‌گذاری عملیاتی آنها این بود که در رمضان 4 سال گذشته نظام سیاسی سوریه را ساقط کنند و نوک پیکان حرکت‌شان را به سمت لبنان قرار دهند و در آنجا نیز اهداف سیاسی و امنیتی خود را محقق کنند و این حرکت را به سمت عراق و سپس به نقاط دیگر ادامه دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آنچه که امروز از پس یک جدال همه‌جانبه کاملا راهبردی و تاریخی برای جهان اسلام به خصوص جبهه مقاومت اسلامی دیده می‌شود، این است که هیچ یک از آرزوها‌ و اهداف و همچنین راهبردهای این ائتلاف ویرانگر بین‌المللی محقق نشده است.

سردار سلامی افزود: امروز نظام سوریه به عنوان یک نظام مستقر که تنهایی سیاسی و انزوای سیاسی را دیگر تجربه نمی‌کند و آنها قصد داشتند که تعادل سیاسی نظام سوریه را با یک تحریم اقتصادی و تسلیحاتی فشرده برهم بریزند و این نظام سیاسی را در درون خود محبوس کنند.

وی ادامه داد: آنها حتی سعی داشتند آسمان را بر روی نظام سوریه ببندند و سپس با انجام حملات مستقیم نظامی بتوانند یک بی‌تعالی بازگشت‌ناپذیر و در سیستم دفاعی و امنیتی نظام سوریه وارد کنند و با تخریب همه زیرساخت‌ها و آواره کردن ملت سوریه ضربات روحی نهایی را وارد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آنها سعی داشتند یک فروپاشی را با توسعه یک جنگ سیاسی داخلی و با ارسال نیروهای انسانی جاهل اما دارای انگیزه‌های اعتقادی و براساس انحراف از اسلام اصیل یک جنگ نظامی تمام‌عیار داخلی را به سوریه تحمیل کنند که این اتفاقات در منظومه سیاسی آمریکایی‌ها صورت گرفت اما نتایج آن با سرمایه‌گذاری‌ها، تمرکز همه تلاش‌ها تناسبی نداشت و در نهایت آنچه که امروز دیده می‌شود نظام سوریه در حال بازیابی موقعیت سیاسی خود است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین