کد خبر: ۳۲۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

تغییر چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم +تصاویر

از امروز چهره سینماهای کشور تغییر می‌کند و این در شرایطی است که فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)»‌ همچنان اکرانش ادامه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، بعد از تعطیلی 5 روزه به دلیل ایام سوگواری شهادت اباعبدالله حسین(ع) از امروز سینماهای کشور با اکران 5 فیلم سینمایی «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند»،«پدر آن دیگری»،«ارغوان»،«چهارشنبه 19 اردیبهشت» و «ماهی سیاه کوچولو» فعالیت خود را از سر می‌گیرند و فیلم «محمد رسول الله (ص)» همچنان اکرانش ادامه دارد.

*«عاشق‌ها ایستاده می‌میرند»

 فیلم سینمایی «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی «شهرام مسلخی» اکرانش در گروه اریکه ایرانیان آغاز شده است.

این فیلم سینمایی در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. در این اثر سینمایی به تهیه کنندگی یوسف صمد زاده بازیگرانی چون شوان عطوف، سروش صحت، پوریا پورسرخ، لعیا زنگنه، سولین دلپاک، آسو عمر سواره، چریک عبه‌رش، هردی سمیر، کاوه قادر و رِبار حورامی در‌آن ایفای نقش کرده‌اند.

تغییر چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم+تصاویر

این فیلم سینمایی در مورد رضا یک خبرنگار آزاد است که به طور اتفاقی سرنخ‌هایی از هیوا سرباز عراقی پیدا می‌کند که سال‌ها پیش رضا را در شرایط سخت جنگی نجات داده است. او برای جواب به مسائلی که سال‌هاست از اطرافیانش پنهان کرده عازم عراق می‌شود.

*«پدر آن دیگری»

فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» به کارگردانی و تهیه کنندگی یدالله صمدی از امروز در گروه سینما استقلال آغاز شده است. این فیلم در دوره گذشته جشنواره فیلم فجر در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شد که اعتراض کارگردان را در مورد بی‌مهری هایی که با فیلمش شده است به همراه داشت. او در سخنانی اشاره داشت که بارها به دفتر سازمان سینمایی مراجعه کرده تا با رییس سازمان سینمایی صحبت کند که موفق نشده بود.


تغییر چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم+تصاویر

بازیگران این فیلم عبارتند از حسین یاری، هنگامه قاضیانی، شمسی فضل اللهی، ثریا قاسمی، اکبر عبدی، محمد سادات ابهری، فریده سپاه منصور، جمشید مشایخی، مریم سعادت، رامونا شاه و افشین نخعی.

داستان این فیلم درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکس‌هایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر می گذراند. او در دوران کودکی برای مقابله با بی توجهی خانواده و سرکوفت های پدرش مبنی بر این که خنگ است تصمیم می گیرد صحبت نکند. از همین روز تا سن مدرسه همگان گمان می بردند که شهاب خنگ و عقب افتاده است و قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می برد.

*«ماهی سیاه کوچولو»

فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی «مجید اسماعیلی» و تهیه کنندگی محمد رضا شریفی با سرگروهی گروه ماندانا اکران شده است.

در این اثر سینمایی که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر نیز حضور داشت و بازیگران پر شماری نیز ندارد، داستان فیلم حول سه بازیگر اصلی آن مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی می‌چرخد.

تغییر چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم+تصاویر

در خلاصه داستان این فیلم آمده است اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز در آمدند، یعنی دشمن پشت بوته هاست اما اگر پرنده ای پرید شاید پی دانه ای می رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته ها یورش می برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس العمل شان را یکپارچه کرده اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می دانند. آنها آگاهی بر نشانه ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

*«ارغوان»

فیلم سینمایی «ارغوان» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی و همچنین تهیه کنندگی این دو در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت از امروز به سرگروهی سینما کوروش نمایش خود را آغاز کرده است.

این دو کارگردان در دو اثر قبلی خود با نام های «شبانه» و «شبانه روز» همکاری داشته‌اند. اینت سومین فیلم سینمایی و سومین همکاری آنها در عرصه سینما است.

تغییر چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم+تصاویر

این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف،برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تاثیر می‌گذارد.

بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی و با حضور نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و با معرفی مرتضی اسماعیل کاشی و بازیگر خردسال نیکی نصیریان.

*«چهارشنبه 19 اردیبهشت»

فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه کنندگی محمد حسین جلیلوند و وحید جلیلوند در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت از امروز در گروه آزاد اکران خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

این فیلم داستان مردی به نام جلال را روایت می‌کند که آگهی غریبی در یکی از روزنامه‌های صبح تهران منتشر می‌کند که در آن اعلام می‌کند می‌خواهد پول زیادی را به یک مستمند ببخشد. افراد زیادی گرد می‌آیند و پلیس مداخله می‌کند. جلال تصمیم می‌گیرد که به طور تصادفی یک نفر را از میان درخواست‌ها انتخاب کند، اما دو زن، یکی دختر نوزده ساله‌ای به نام ستاره که حامله است و یکی هم لیلا، نامزد سابق او دست بردار نیستند.

بازیگران این اثر سینمایی عبارتند از نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده، وحید جلیلوند، سحر احمدپور، میلاد یزدانی.

تغییر چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم+تصاویر

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» توانست در سی و سومین جشنواره فیلم فجر توانست تندیش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای خود به همراه داشته باشد و در بخش بهترین فیلم‌نامه نیز نامزد دریافت بهترین تندیس شده بود.

فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» که نخستین ساخته وحید جلیلوند، مجری، صدا پیشه، بازیگر تئاتر و تلویزیون است توانست با حضور در هفتادمین دوره از جشنواره ونیز جایزه بین المللی منتقدان این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

«360 درجه»

همچنین اکران فیلم سینمایی «360 درجه» به کارگردانی سام قریبیان که از 8 مهرماه در گروه زندگی آغاز شده به دلیل بالا بودن کف فروش همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین