کد خبر: ۳۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

باید با فرهنگسازی از ایجاد هرگونه آلودگی در محیط زیست شهری جلوگیری کنیم

شهردار کرمانشاه در نشستی با مدیران شهرداری، طی سخنانی با بیان اینکه باید به دنبال برقراری و رعایت اصول اساسی حیات شهری در کرمانشاه باشیم، گفت: یکی از شاخصه های اصلی و اساسی توسعه پایدار شهری، ارتقاء شرایط کمی و کیفی حیات شهری برای شهروندان است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر عبدالرضا شعبانی تأکید کرد: یکی از نکاتی که باید مدنظر قراردهیم ارتقاء فرهنگ رفتار انسان با طبیعت در شهر است و در این رابطه باید با گسترش مناسب و متعادل فضای سبز و ایجاد ارتباط انسان با طبیعت در یک ساختار منطقی از واحد مسکونی گرفته تا محله و شهر، تغییر الگو به وجود بیاوریم و فرهنگسازی کنیم تا از ایجاد هرگونه آلودگی در محیط زیست شهری جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: برای این منظور، حکمروایی شهری مناسب می تواند به مدیریت شهری در شرایط متغیر و نامطمئن باتوجه به سازوکارها، فرایندها و ارتباط نهادهایی که شهروندان و گروههای اجتماعی را به مدیریت شهری در فرایند تصمیم سازی همراه می سازد، کمک کند.

به گفته شهردار کرمانشاه، ارتقاء و آگاهی آحاد جامعه نسبت به عوامل مختلف حیات و زندگی شهری از اصول بسیار مهمی است که درصورت توجه به آن، جامعه می تواند به سمت توسعه پایدار حرکت کند.

وی تأکید کرد: توسعه پایدار ضمن تأمین حیات مطلوب برای جامعه امروز، زمینه زندگی سالم و مناسب را نیز برای نسلهای آینده به ارمغان خواهد آورد و تضمین خواهد کرد.

 
دکتر شعبانی در پایان به بحث تاب آوری در ظرفیتهای شهری اشاره کرد و گفت: باید برای مقاومت در برابر تغییراتی که ممکن است در توسعه شهری خلل وارد کند و همچنین تهدیدات ناشی از تغییرات اقلیمی، تدابیر آینده نگرانه ای بیندیشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین