کد خبر: ۳۲۷۶۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
روایت آیت‌الله غرویان از اتاق تفتیش عقاید موسسه مصباح:

مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می‌زنیم و به همسرت می‌گوییم با یک زن رابطه داشته‌ای/ اتاق‌های‌شان به شکل اتاق‌های ساواک طراحی شده

آیت الله محسن غرویان در واکنش به برخی گزارش های منتشر شده در سایت های نزدیک به حلقه پرتو و آیت الله مصباح گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه علیه من انجام دادند، برمی دارم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محسن غرویان در واکنش به برخی گزار‌ش‌های منتشر شده در سایت‌های نزدیک به حلقه پرتو و آیت‌الله مصباح گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه علیه من انجام دادند، برمی‌دارم.

به گزارش آفتاب، غرویان در گفت‌وگو با سایت انتخاب گفته است: تحليلي كه این سایت ها منتشر کرده اند، پيرو مصاحبه اجباري از بنده در سال ٨٣ بود كه در نشريه پرتو منتشر شد.

مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می‌زنیم و به همسرت می‌گوییم با یک زن رابطه داشته‌ای/ اتاق‌های‌شان به شکل اتاق‌های شکنجه ساواک طراحی شده

وی افزود: مصاحبه اي كه در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار تهديد هاي مهندسي شده اي بود كه نسبت به من روا گرديد و بديهي است كه در آن مصاحبه حقايق عنوان نگرديده است، لذا اگر بخواهم واقعيت پشت پرده آن توبه نامه را بيان كنم حرف ها و افشاگري هاي زيادي براي گفتن دارم و هویت خيلي از آن افراد و دست اندرکاراني كه در آن زير زمين تفتيش عقايد در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم حرف هاي بسيار خلاف قانون و شرع  می زدند را افشا می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این افراد بايد محاكمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتي كه در آن زمان داشتم و الان هم تا حدي دارم همه زواياي آن مصاحبه اجباري و زیر فشار تهديد را بيان نكرده و نمی کنم.

وی اضافه کرد: اما اکنون صرفا از باب روشنگري براي خوانندگان و ثبت در تاریخ، زوایایی از آن ماجرا را بیان می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها بايد بدانند كه من ريز آن اتفاقات را هنوز افشا نكردم ولی اگر لازم باشد حرفها و الفاظ ركيك و تهديد هاي مجموعه پرتو به من  را به جهت روشنگري ملت ايران افشا خواهم كرد

غرویان با بیان آنکه ماجرای زیرزمین تفتیش عقاید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسفناک است، گفت: این افراد توبه نامه اجباري و تحميلي از جانب بنده را تنظیم کرده و منتشر کردند. .

استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اتاق تفتیش عقاید در موسسه مصباح یزدی گفت: در زير زمين موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقي بود كه روی آن نوشته شده بود؛ ورود مطلقا ممنوع.

وی افزود: اين اتاق كاملا به اتاق هايی كه ساواك در آن اقدام با بازجويي مي كرد شباهت داشت . در اين اتاق به هر فردي از اساتيد و طلاب كه مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقاي احمدي نژاد صورت می گرفت.

غرویان در ادامه در تشریح این تهدیدات اظهار داشت: این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروي بنده، با همسر بنده تماس مي گيرند و به دروغ عنوان مي كنند كه بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و يا تهديد به آتش زدن ماشين و يا بي احترامي به لباس و عمامه من  و بي آبرو كردن بنده در مقابل مدرسه فيضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سياسي و فكري خود بردارم.

وي در توضیح هویت تهدید کنندگان گفت: اين تهديد ها از طرف حلقه پرتو صورت مي گرفت و كاملا مشخص بود که با حمایت هایی که می شدند می توانند این تهدیدات را عملی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
عدالت جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
376
26
سال 83 و دولت احمدي نژاد؟!!!
با اين صحبتها ميخواند چه چيزي رو ثابت كنند؟
هركس ميخواهد آيت الله مصباح رو بشناسد بايد بره خودش تحقيق كنه و از نزديك ببينه اين حرفها درسته يا نه!
اگر هم يكي يه خطايي كرده دليل بر ايراد كل سيستم نيست!
من با برخوردهايي كه از نزديك با آيت الله مصباح داشتم مي دانم اين حرفها درست نيست و يك درصد هم خطايي يه نفري بوده و دليل به ايراد كل سيستم نيست
خودتان و خدايي خداتان اگر خواستيد چاپ كنيد.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
13
53
نزدیکی انتخابات افشاگری میشود سخن از تفتیش عقاید است ؟ استاد خوابید یا بیدار؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
4
63
باید باور کرد؟! خوب است وزارت اطلاعات وارد بررسی و تحقیق شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین