کد خبر: ۳۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

دو نوجوان ترکیه‌ای متهم به توهین به اردوغان

دادستان‌های ترکیه دو پسر نوجوان 12 و 13 ساله را بعد از آنکه تصویر رجب طیب اردوغان را پاره کردند، به توهین به رئیس‌جمهوری این کشور متهم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دادستان‌ شهر کردنشین دیاربکر ترکیه به دنبال مجازات زندان بین 14 ماه و 4 سال و هشت ماه برای این دو پسر نوجوان 12 و 13 ساله است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،روزنامه حریت ترکیه در گزارشی نوشت، این دو پسر نوجوان در ماه مه در حالی که پوستر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را در خیابانی در دیاربکر پاره می‌کردند، دستگیر شدند اما در دفاع از خود گفته‌اند که هدفشان از پاره کردن پوسترها فروش کاغذ آن بوده است.

متهم جوانتر این پرونده که با حروف اول نامش ک.ی. معرفی شده، اظهار کرد: ما توجهی به اینکه این تصویر متعلق به چه کسی است نداشتیم و نمی‌دانستیم که عکس چه کسی روی آن است.

اسماعیل کورکماز وکیل متهمان گفته است: اگر رئیس‌جمهوری ترکیه می‌خواهد دو کودک را که یک پوستر را پاره کرد‌اند تحت تعقیب قرار دهند این برای عدالت بسیار تاسف‌آور است.

این نوجوانان بر اساس بندی از قانون کیفری ترکیه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که تا سقف چهار سال زندان را برای هر کسی که تصویر رئیس دولت/کشور را مورد اهانت قرار دهد، تعیین کرده است. ماه دسامبر گذشته نیز یک پسر نوجوان 17 ساله به اتهام توهین به اردوغان در سر کلاس درس دستگیر شد و چند روز در بازداشت قرار گرفت و در نهایت مقام‌های ترکیه مجازت 11 ماه حبس تعلیقی را برای وی تعیین کردند که با واکنش اعتراضی گسترده‌ای مواجه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین