کد خبر: ۳۲۷۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

صف 40 کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان+تصاویر

صف کامیون های متقاضی ورود به ایران در مرز بازرگان ـ گوربلاغ ترکیه در دو ردیف 20 کیلومتری موجب معطلی و اعتراض کامیون داران شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
صف بستن کامیون های منتظر ورود به ایران از طریق گمرک گوربلاغ کشور ترکیه به گمرک ایران در مرز بازرگان از حدود یک هفته پیش آغاز شده و در روزهای اخیر تشدید شده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، هم اکنون در سمت ایران در مرز بازرگان نیز بیش از هفت کیلومتر صف کامیونی تشکیل شده و رانندگان منتظر صدور اجازه برای ورود به کشور مقابل هستند.

هم اکنون صف کامیون ها برای ورود به کشور مقابل در سمت ایران با هفت کیلومتر و در سمت ترکیه با دو ردیف 20 کیلومتری موجب معطلی و سرگردانی رانندگان و کامیون داران شده است.

صف 40 کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان+تصاویر

بر اساس قرارداد منعقد شده بین دو کشور ایران و ترکیه، هر طرف باید روزانه تعداد 500 دستگاه کامیون را از طریق گمرک خود پذیرش یا ترخیص کند که در چند روز گذشته به دلایل نامعلومی این کار صورت نگرفته و صف کامیون ها هم به علت ترخیص نشدن روزانه 500 دستگاه کامیون در دو طرف مرز است.

همچنین در پی بارندگی و افت دما در منطقه، رانندگان کامیون ها دچار مشکلات مختلفی شده اند و تعدادی از آنها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بازرگان خواستار پیگیری جدی مسئولان برای رفع مشکلات ترخیص از طریق گمرک شدند.

تلاش برای گفت و گو با فرماندار ماکو به نتیجه ای نرسید اما طبق گزارش های رسیده از طرف ترکیه و مرز بازرگان، رانندگان کامیون های حامل بار به مقصد ایران، ترکیه و اروپا به شدت از وضعیت موجود اعلام نارضایتی می کنند.

صف 40 کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان+تصاویر

گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی ایران هر روز شاهد عبور صدها کامیون حامل کالا و خودروهای سواری به مقصد ترکیه و اروپا و همچنین از اروپا و ترکیه به مقصد ایران و کشورهای آسیای میانه است.

گمرک گوربلاغ ترکیه نیز در مقابل مرز بازرگان در ترکیه قرار دارد که هم اکنون رانندگان ایرانی و غیر ایرانی در صف های طولانی آن گرفتار آمده‌اند.

صف 40 کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان+تصاویر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین