کد خبر: ۳۲۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۶
آقازاده:

در مذاكرات 30 آذر ايران بسيار جدي و مصمم عمل خواهد كرد

آفتاب‌‌نیوز :   رضا آقازاده امروز در حاشيه مراسم سالگرد شهادت محمدجواد تندگويان در جمع خبرنگاران در خصوص مذاكرات 30 آذر و اظهارنظرهاي مقامات آمريكايي در رابطه با ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت گفت: معمولا هر مذاكره‌اي قبل از شروع چنين فضاسازي‌هايي را دارد. در مذاكرات قبلي هم اين فضاسازي‌ها وجود داشت.

وي تصريح كرد: در مذاكرات روز چهارشنبه (30 آذر) هيات ايراني بسيار جدي و مصمم عمل مي‌كند و ديدگاه‌هاي كاملا روشني را ارائه خواهد كرد.

آقازاده اظهار اميدواري كرد: مذاكرات با مشاهده برنامه‌هاي جديد ايران از سوي اروپايي‌ها ادامه پيدا كند و نتايج خوبي داشته باشد.

وي اظهارنظر قطعي در رابطه با نتايج اين جلسه را زود عنوان كرد و افزود: وقفه‌اي طولاني بين مذاكرات وجود داشته و نمي‌توان پيش‌بيني روشني در رابطه با اين مذاكرات كرد، اما تلاش مي‌كنيم كه مذاكرات روند رو به رشدي داشته باشد.

رييس سازمان انرژي اتمي پرونده ايراني را پرونده‌اي بزرگ خواند كه قاعدتا به عنوان چالشي بزرگ براي كشورهاي ديگر مطرح مي‌شود و افزود: در اين پرونده بزرگ قابليت‌هاي ايران غيرقابل بازگشت است و اين فناوري در كشور درحال حاضر بومي شده است و ما تلاش مي‌كنيم اعتماد جهاني را براي آن حفظ كنيم و به همين خاطر پيشنهادات مختلفي را ارائه خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه پيشنهاداتي كه تا به حال از سوي ايران مطرح شده است؛ از جمله پيشنهاد رييس جمهور فراتر از پروتكل الحاقي بوده افزود: پيشنهادات ديگري هم از سوي ايران مطرح خواهد شد.

آقازاده افزود: فكر مي‌كنم اگر اروپايي‌ها توجه داشته باشند كه بهترين راه در رابطه با ايران تعامل است نه تقابل مشكل حل خواهد شد.

آقازاده در پاسخ به اين سوال كه چنانچه پيشنهاد غني‌سازي اورانيوم در روسيه در نشست 30 آذر مطرح شود آيا ايران اين پيشنهاد را مي‌پذيرد يا خير؟ گفت: هيات اعزامي به اين نشست به همه پيشنهادات روي باز نشان خواهد داد، اما به شرط آن كه اين پيشنهادات حقوق ايران را در بر داشته باشد.

رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان درباره شهيد تندگويان گفت كه صنعت نفت شهداي زيادي تقديم انقلاب كرده و شهيدتندگويان در راس همه آنها قرار دارد.

آقازاده افزود: بزرگترين ويژگي اين شهيد اين بود كه همه افرادي كه با وي در ارتباط بودند نسبت به خصائص اخلاقي وي رضايت كامل داشتند و هميشه خاطرات خوبي از زمان همكاري وي را به خاطر دارند. 





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین