کد خبر: ۳۲۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۴

صدام: مى خواستم مانند استيو مك كوئين فرار كنم

آفتاب‌‌نیوز : رئيس جمهورى سابق عراق در اين مصاحبه مى گويد كه به هنگام دستگيرى توسط نيروهاى آمريكايى قصد فرار از دست آمريكايى ها توسط موتورسيكلت به سبك «استيومك كوئين» در فيلم فرار بزرگ را داشته، اما آمريكايى ها با پرتاب گاز مانع از فرار او شده اند. او براى اولين بار افشا مى كند كه در گودال مخفى، پنهان شده بود و قصد داشت تا از طريق تونلى فرار كند كه بى هوش شد.
ديكتاتور درباره بازداشت خود مى گويد كه به من خيانت شد و صحنه دستگيرى من از قبل تدارك ديده شده بود. رمزى كلارك وكيل ۷۸ ساله صدام كه پيشتر دادستان كل آمريكا بود نيز گفت: صدام بر اين باور است كه در تونل توسط نيروهاى آمريكايى مورد حمله قرار گرفته و توسط گاز بى هوش شده است. به گفته كلارك، صدام تلاش كرده تا از تونل خارج شود، اما نتوانست و تمام سربازان آمريكايى محل را محاصره كرده بودند و موتور سيكلتى كه قرار بود در محل باشد، غيب شده بود.
در اين مصاحبه، صدام همچنين از «ژاك شيراك» رئيس جمهورى فرانسه به عنوان يكى از دوستان قديمى خود ياد كرد. وى در مورد انتشار عكس هاى خود از زندان گفت كه انتشار اين عكس ها نه تنها توهينى به من بلكه بى احترامى به مردم عراق بود. ديكتاتور سرنگون شده عراق مى گويد چندان نسبت به حكم اعدام دادگاه توجهى ندارد و مى افزايد كه هميشه يك صدام ديگر وجود خواهد داشت.
رمزى كلارك مى گويد: صدام قبل از دستگيرى روزانه به طور مداوم به نقاط مختلفى مى رفت تا مانع دستگيرى خود شود و او هم اكنون پى برده كه اين عملى اشتباه بود، چون آمريكايى ها مخفيگاه صدام را كشف نكردند، بلكه محل پناهگاهش به آنها خبر داده شده بود.
يك وكيل ديگر صدام نيز به سان گفت كه صدام به مسائل جهانى علاقه وافرى دارد و هميشه اخبار و مسائل بين المللى را پيگيرى مى كند. وكلاى صدام او را آقاى رئيس جمهور خطاب مى كنند و از او بابت كارى كه مى كنند، پولى دريافت نمى كنند. رمزى كلارك مى گويد: او (صدام) پولى ندارد، اما حتى اگر او پول داشت، من آن را قبول نمى كردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین