کد خبر: ۳۲۸۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵

آمریکا: سقوط هواپیمای روسی می‌تواند کار داعش باشد

مدیر امنیت ملی آمریکا با بیان این که هنوز مدرک قاطعی از دخالت گروه تروریستی داعش درسرنگونی هواپیمای روسی در صحرای سینا در دست نیست، گفت که احتمال دست داشتن داعش در این حادثه را رد نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
چیمز کلپر مدیر امنیت ملی آمریکا در نشستی که روز دوشنبه به منظور بررسی مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا در واشنگتن برگزار شد در گفت و گو با نشریه آمریکایی 'دیفنس وان' گفت ،از این خبر که داعش مسئولیت سرنگونی این هواپیما را به عهده گرفته اطلاع دارد.

وی افزود که این گروه در صحرای سینا هسته های فعالی دارد و گرچه تا زمانی که محتویات جعبه سیاه هواپیماهای مذکور بررسی نشده اند نمی تواند نظر قاطعی در این رابطه بدهد ، او احتمال این که سقوط هواپیما کار داعش باشد را رد نمی کند.

در صورت اثبات سقوط این هواپیما بدست داعش این احتمال که گروه مذکور به سیستم موشکی زمین به هوا دسترسی دارد را تقویت خواهد کرد که یکی از نگرانی های شدید واشنگتن پس از واقعه یازدهم سپتامبر تا کنون بوده است.

با این همه برخی از کارشناسان وتحلیل گران مسائل نظامی هنوز این احتمال را که داعش به سیستم موشکی زمین به هوای قادر به سرنگونی یک هواپیما دسترسی دارد، نادرست می دانند.
پال بیور تحلیلگر نظامی انگلیسی گفته است که تقریبا یقین دارد که داعش به سیستم موشکی زمین به هوایی که بتواند هواپیمایی را در ارتفاع 31 هزار پایی هدف قرار بدهد، دسترسی ندارد و معتقد است که این حادثه نتیجه انفجار بمب در داخل هواپیما بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین