کد خبر: ۳۲۹۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵

پسر 17 ساله‌ای که دیپلم نگرفته و هیجان گلزنی به پرسپولیس/خرافاتی نیستم؛90 و عادل هم طلسم ندارند!

رضا شکاری پدیده نوجوان ذوب آهن که به عنوان یکی از 50 استعداد فوتبال دنیا از سوی روزنامه معتبر گاردین انگلیس لقب گرفته است از گلی می گوید که به پرسپولیس زد.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا شکاری ستاره نوجوان 17 ساله ذوب آهن در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ از بازی خوبش در دقیق کوتاه به میدان رفتن برابر پرسپولیس و از گلی می گوید که به این تیم زد. رضا در این بازی در دقایق پایانی بود که از سوی یحیی گل محمدی به میدان آورده شد و خیلی سریع هم اثرگذار شد. او گل دوم تیمش را در بازی حساس با پرسپولیس زد و پیروزی شاگردان گل محمدی را در بازی پر حرف و حدیث ، قطعی کرد. رضا درباره این بازی می گوید:«خیلی خوشحالم که کادرفنی به من اعتماد کردند و اجازه رفتن به زمین را بدست آوردم. قبلا در 3 یا 4 بازی برای تیمم بازی کرده بودم اما نتوانسته بودم موفق عمل کنم. این بار اما شکر خدا توانستم پاسخ اعتماد کادرفنی را بدهم.»

او درباره صحنه ای که گل زد ، می گوید:«یک لحظه دیدم می توانم بزنم به خط دفاع حریف و توپ را بردارم. رفتم ، توپ را قاپیدم و فرار کردم و با گلرشان تک به تک شدم ، ضربه ام هم خوب رفت و گل شد. برایم خیلی هیجان انگیز بود. گل زدن در بازی به این سختی ، برایم خیلی اتفاق هیجان انگیزی بود. بعد هم ، همه بزرگترهای تیم برای خوشحالی سمتم آمدند و تازه متوجه شدم چه کار مهمی انجام داده ام.»

در اصفهان بعد از بازی با شوخی می گفتند یک بچه مدرسه ای پرسپولیس را از جام حذفی حذف کرده اما وضعیت تحصیلی یار جوان ذوب آهن به چه صورت است؟ او می گوید:«راستش هنوز محصل هستم. دیپلمم را نگرفتم. درسم خیلی بد نیست اما این مدت چون خیلی به اردوی تیم های ملی پایه دعوت شدم ، از یکسری امتحاناتم باز ماندم و تجدید شده ام. الان معلم خصوصی دارم و به صورت غیرحضوری خودم را برای امتحانات آماده می کنم. مطمئن باشید کنار فوتبالم ، درسم را هم ادامه می دهم. قرار نیست که از درسم بزنم. »

رضا در لیست جدید تیم امید نیست. اما چه اتفاقی افتاده که محمد خاکپور او را دعوت نکرده است؟ خودش می گوید:«قرار بود باشم و حتی کارهای ویزایم هم انجام شده بود ولی پاسپورتم مشکل داشت. هفته قبل با من تماس گرفتند و باید می رفتم تهران برای تعویض پاسپورتم ، چون پر شده بود و باید عوضش می کردم اما نتوانستم چون باشگاه تاکید داشت در تمرینات قبل از بازی با پرسپولیس باشم. برای همین از اصفهان اقدام کردم اما پاسپورتم آماده نشد و از این اردو باز ماندم. امیدوارم با تلاش بیشتر ، بتوانم طوری باشم که دوباره به اردو دعوت شوم و در لیست نهایی تیم امید هم باشم. می خواهم یکی از بازیکنانی باشد که کمک می کند تیم ملی کشورمان انشالله بعد از مدت ها به المپیک برسد.»

بازیکن کم سن و سال ذوب آهن درباره اتفاقات بعد از گلزنی هم گفت:« برای اولین بار بود که برابر تیم پرسپولیس بازی می کردم. من این فصل در بازی های استقلال و پرسپولیس لیگ مان حاضر نبودم. اولین بار بود که در چنین مسابقه مهمی بازی می کردم. راستش باید از بزرگترهای تیم مان تشکر کنم. از آقا مهدی رجب زاده ، از قاسم آقای حدادی فر و باقی بچه ها که خیلی هوایم را در تمرینات دارند. در بازی و میدان هم به همین صورت. در زمین سعی می کنند طوری به من توپ بدهند که اعتماد به نفسم بالا برود. راستش بازی کردن در چنین تیم پر مهره ای ، برای کسی با سن و سال من ، خیلی سخت است اما وقتی حمایت های این بزرگتر ها احساس کردم ، توانستم خودم را در زمین هم پیدا کنم. راستش در این بازی هم وقتی گل زدم ، همه بچه ها بخصوص آقای آذری و آقا یحیی خیلی خوشحال بودند و حسابی تشویقم کردند.»

رضا که رفتن به استودیوی 90 را تجربه کرده است، بعد از این برنامه دچار طلسم منفی نشستن روبروی عاد ل نشده است؟ او می گوید:«بابا این حرف ها خرافات است. کدام طلسم؟ آقای فردوسی پور لطف کردند و من را به برنامه شان دعوت کردند و اتفاقا برایم خیلی مهم بود رفتن به استودیوی 90 . باعث شد تا انگیزه ام بیشتر شود . خیلی دوست دارم که بتوانم جواب این همه محبت و لطفی که کادرفنی ، باشگاه ذوب آهن و همبازی ها و خانواده ام داشته اند را تلافی کنم و بتوانم به بالاترین سطح فوتبالی ام برسم. راستش می دانم که مغرور نمی شوم و هر روز با انگیزه تر از روزهای قبلم تلاش می کنم ، چون می دانم که از کجا به اینجا رسیده ام. زحمت های پدرم و شرایط زندگی مان بخوبی یادم هست و می خواهم طوری باشم که باعث افتخارشان شوم.» 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین