کد خبر: ۳۳۰۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

داعش حملات پاریس را 11 سپتامبر فرانسه خواند

گروگانگیری در سالن نمایش باتکلان پاریس در حالی پایان یافت که این اقدام و تلاش پلیس برای پایان آن خونبارترین نتیجه را با حدود 100 کشته از مجموع 140 قربانی در پی داشت؛ حالا برج ایفل هم به احترام قربانیان خاموش شده و داعش این اقدامات خود را 11 سپتامبر دیگر این بار برای فرانسه می خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
 پلیس فرانسه پایان گروگانگیری در سالن نمایش باتکلان پاریس را با کشته شدن دو مهاجم عامل این حادثه پیش از اشغال این مکان از سوی پلیس اعلام کرد. پیش از این، اعلام شده بود که تروریست ها 100 تن را در این سالن به گروگان گرفته اند و حالا رسانه های غربی به نقل از منابع امنیتی از کشته شدن 112 تن در جریان این گروگانگیری خبر می دهند. 

معنای این 112 کشته می تواند آن باشد که تمامی گروگان ها به دست تروریست ها سلاخی شده اند ولی برخی گزارشها نیز حکایت از کشته شدن گروگانها در جریان حمله پلیس به این محل دارد هر چند آمار رسمی از تعداد گروگان ها و کشته شدگان و مجروحان تاکنون اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز،گفته می شود 60 نفر در نقاط دیگر پاریس در جریان انفجار و درگیری جمعه شب کشته شده اند.

با این حال الیزه پایان عملیات گروگانگیری سالن نمایش باتکلان را در حالی با حداکثر ممکن مرگ گروگان ها اعلام کرد که حمام خون تروریست ها تنها به این مکان خلاصه نشده است.

بر اساس اعلام پلیس فرانسه 40 تن دیگر نیز در دو انفجار نزدیک استادیوم بین المللی فرانسه و همچنین تیراندازی در نزدیک رستورانی در پاریس کشته شده اند.

یک شاهد به رویترز گفته که صدای 5 انفجار را تنها در نزدیکی سالن باتکلان شنیده است.

گزارش ها حاکی از آن است که بلافاصله پس از اتمام خونبار گروگانگیری در باتکلان، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر این کشور وارد این سالن نمایش شده اند.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است که «این حملات 11 سپتامبر فرانسه است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
2
مرگ بر ترور و تروریست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین