کد خبر: ۳۳۰۸۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

شهرداری: موش دیدید به ۱۳۷ زنگ بزنید/ آغاز مبارزه ضربتی با جوندگان موذی در تهران

شهرداری منطقه ۸ تهران از شهروندان خواسته اگر در خیابان موش دیدند به بازرسی شهرداری با شماره ۱۳۷ گزارش دهند. ولی به نظر می رسد فراگیری این مشکل آنقدر زیاد است که نیاز به گزارش مردم نباشد.
آفتاب‌‌نیوز :
موضوع موشهای هلندی یا رَت و جوندگان موذی که این روزها تهران را پر کرده اند، مسئله تازه ای نیست. بسیاری از مردم حتی دیگر با دیدن موشهایی که در قد و قواره گربه درآمده اند، نمی ترسند و انگار، همزیستی مسالمت آمیزی بین شهروندان و موشها شکل گرفته. انگار موشها و آدمهای تهران وجود یکدیگر را به رسمیت شناخته اند.

با این وجود شهرداری تهران اعلام کرده از مبارزه بر علیه موشها دست برنمی دارد. 

در همین راستا معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۸، از اجرای طرح ضربتی مبارزه با جوندگان موذی در سطح محلات این منطقه خبر داد و از مردم خواست تا مدیریت شهری را در ریشه کنی این حیوانات موذی یاری کنند.

حمید رضا فرخی با اعلام این مطلب گفت: در این طرح که در سطح جوی ها و کانال های شناسایی شده منطقه اجرا می شود؛ تمامی منافذ، کلونی گذاری شده و مبارزه با این جانوران صورت می گیرد.

او با اشاره به لایروبی و پاکسازی جوی ها و کانال ها از زباله گفت: تلاش داریم تا محیط های قابل دسترسی برای زاد و ولد جوندگان موذی به حداقل برسد.

فرخی با بیان اینکه محل های طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با جوندگان موذی با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رسانی می شود، گفت: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان در جهت حفظ و رعایت بهداشت محیط هستیم .

او با اشاره به راه هاي نفوذ جوندگان موذی به منازل گفت: سيستم هاي دفع زباله مجتمع هاي مسكوني، منافذ موجود در طبقات زيرين و تاسيسات، فاصله بين منازل و سطح آسفالت خيابان ها از جمله مواردي است كه باعث ورود جوندگان موذی به منازل مسكوني مي شود.

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداری منطقه ۸ گفت: با اقدامات انجام شده و طعمه گذاري در تمام مکان هايي كه احتمال وجود لانه جوندگان موذی وجود داشت تلاش شد شرق تهران از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود.

او در ادامه گفت: از شهروندان در خواست می شود تا در دفع زباله هاي خانگي دقت كنند و از ريختن ضايعات به داخل مسيل ها و نهرها خودداري نمايند تا جوندگان موذی امكان دسترسي به مواد غذايي و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذی با شماره سامانه 137 تماس بگیرند.

فرخی گفت: شهروندان مي توانند با رعايت كامل بهداشت محيط، هم محيط زيست شهري را كه متعلق به خود آنها است، پاكيزه و عاري از آلودگي نگهدارند و هم مانع از ازدياد اين جانوران ناقل بيماري شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
موش ديديم زنگ زديم ادرس گرفتن اما خبري نشد . چه پارتي گرفتن موشها.
شهروند منطقه ٥ شهرداري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
بي زحمت يه سري هم به موشهاي خيابان گلدشت بزنيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین