کد خبر: ۳۳۰۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

بانک مرکزی با افزایش سقف فروش 110هزار خودرو مخالفت کرد

جلسه سه جانبه رئیس کل بانک مرکزی، قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونان مالی ایران خودرو و سایپا شنبه شب برای بررسی افزایش تعداد تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو در بانک مرکزی برگزار و با افزایش سقف فروش 110 هزار دستگاه خودرو مخالفت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از آنکه بانک مرکزی امروز با ارسال نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با توجه به برنامه تعیین شده فقط منابع مالی مورد نیاز برای خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت دار خودروی موجودی تولید داخل توسط بانک ها تا سقف 110 هزار دستگاه تامین می شود، خودروسازان خواستار ادامه این طرح تا اردیبهشت ماه و رسیدن به سقف 300 هزار دستگاه خودرو بودند.

همچنین بانک مرکزی در نامه های جداگانه ای به مدیران عامل بانک های پرداخت کننده تسهیلات خودرو، از آنها خواست که پس از اتمام سهمیه های مقرر، از پذیرش اسناد تجاری ناشی از فروش مدت دار خودروی تولید داخل، بیش از سقف اعلام شده، خودداری کنند.

با توجه به این دستورالعمل، خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت شنبه شب جلسه ای در رابطه با پایان ثبت نام برای فروش 110 هزار دستگاه خودرو و تصمیم گیری برای تمدید این طرح تشکیل دادند.

با وجود تقاضای مقام های وزرات صنعت، معدن و تجارت در این جلسه برای افزایش سقف تعیین شده، اما در نهایت مسئولان بانک مرکزی با این خواسته موافقت نکرده و تاکید کردند که پرداخت تسهیلات بیش از این میزان دارای بار تورمی برای اقتصاد و کشور است.

مسئولان بانک مرکزی به ایرنا گفتند که با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص تسهیلات به 100 هزار دستگاه خودرو توافق کرده بودند که این میزان به دلیل اقبال مردم تا 110 هزار دستگاه افزایش یافت.

خودروهای فروش نرفته خودروسازان بیشتر از 50 هزار دستگاه نیست

به گفته آنها، رقم اعلام شده برای خودروهای فروش نرفته پیش از اجرای این طرح 50 هزار دستگاه خودرو اعلام شده بود اما بانک مرکزی برای همراهی بیشتر، تخصیص تسهیلات تا سقف 100 هزار و سپس 110 هزار دستگاه خودرو موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا، در بخشی از بسته سیاست های دولت برای تسریع رونق اقتصادی یا همان بسته خروج از رکود که چندی پیش رونمایی شد، مقرر شده بود خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی و با بهره 16 درصد در اختیار مردم قرار گیرد؛ به این صورت که 20 درصد قیمت خودرو به صورت نقد و 80 درصد باقی مانده تا سقف 25 میلیون تومان در قالب چک و سفته با دوره بازپرداخت چهار تا هفت سال از خریداران دریافت شود. 

در زمان رونمایی اعلام شده بود که این بسته برای نیمه دوم امسال در نظر گرفته شده است اما با اجرای طرح از روز دوشنبه 20 آبان ماه به فاصله کمتر از 6 روز، بیش از 110هزار دستگاه خودرو از این طریق به فروش رسید؛ آن هم در حالی که بانک مرکزی برای 100 هزار دستگاه خودرو در این طرح برنامه ریزی و تامین اعتبار کرده بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
بیچاره مردم ساده ی ایران...............
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین