کد خبر: ۳۳۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

جزئیات حملات پاریس از زبان دادستان شهر

فرانسوا مولن، دادستان پاریس درباره جزئیات حملات خونبار عصر جمعه پاریس گفت که سه تیم هماهنگ از مهاجمان افراطی در شش منطقه مختلف در سراسر پاریس این حملات را به راه انداختند که حدود 130 کشته بر جای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : فرانسوا مولن در کنفرانس خبری روز شنبه گفت که دست‌کم 129 تن کشته و 352 تن زخمی شدند و حال 90 تن از آنان وخیم گزارش شده است. این حملات مسلحانه و بمبگذاری‌های انتحاری از سوی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه به عنوان "اقدام جنگی" توصیف شده است.

به گفته دادستان پاریس، سه مهاجم با ملیت فرانسوی در بلژیک و در ارتباط با حملات مذکور بازداشت شده‌اند. این خونین‌تر حملات در پاریس از زمان جنگ جهانی دوم و بدترین نوع حملات در اروپا از زمان بمبگذاری‌های راه آهن مادرید در سال 2004 محسوب می‌شود. گروه تروریستی داعش روز شنبه مسوولیت این جنایات را بر عهده گرفت.

فرانسوا مولن گفت که پلیس در تلاش برای شناسایی هفت شبه‌نظامی است که در جریان حملات کشته شدند و تایید کرد که دست‌کم یکی از مهاجمان که از روی اثرانگشت شناسایی شده، ملیت فرانسوی دارد و در منطقه "کورکورون" (Courcouronnes) در حومه پاریس سکونت داشته است. این مرد متولد 1985 سابقه کیفری داشته و در سال 2010 به عنوان افراطگر شناخته شده بود.

به گزارش ایسنا، بستگان یکی از مهاجمان که متولد حومه پاریس است، اواخر روز شنبه بازداشت شدند و طبق گفته مقام‌های فرانسوی، تحقیقات از آنها ادامه دارد. دادستان پاریس همچنین پیش از آن گفته بود که یک پاسپورت سوری که متعلق به یک مرد متولد 1990 بوده و برای مقام‌های فرانسوی شناخته شده نیست، در نزدیکی دو تن از تروریست‌ها یافت شده که خودشان را در صحنه حملات منفجر کردند. نیکوس توسکاس، وزیر حفاظت شهروندان یونان گفته است که دارنده این گذرنامه در سوم اکتبر و از طریق جزیره "لروس" یونان وارد اتحادیه اروپا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین