کد خبر: ۳۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

بازگشایی موزه‌های پاریس/ ایفل تعطیل است

«برج ایفل تا اطلاع ثانوی نخواهد درخشید.» شهردار پاریس این اقدام را در جهت همدردی با آسیب‌دیدگان رخدادهای اخیر انجام داده است.
آفتاب‌‌نیوز : با گذشت چند روز از حملات تروریستی در پایتخت فرانسه، موزه‌های پاریس کار خود را از سر گرفتند.

به گزارش ایسنا، موزه‌های عمومی و دیگر مکان‌های فرهنگی در شهر پاریس پس از گذشت سه روز از حملات تروریستی گروه داعش و کشته شدن بیش از 120 نفر در اثر بمبگذاری، بازگشایی شدند.

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پاریس از جمله موزه‌های «لوور» و «دورسای» و کلیسای «نوتردام» به دلایل امنیتی از روز شنبه بسته شده بودند، اما این مکان‌ها روز گذشته رأس ساعت یک بعد از ظهر پس از یک دقیقه سکوت کارکنان به احترام کشته‌شدگان حوادث اخیر کار خود را از سر گرفتند.

با این حال برج ایفل تا اطلاع ثانوی به روی بازدیدکنندگان بسته خواهد بود. در پیامی که در وب‌سایت این برج منتشر شده، آمده است: «برج ایفل تا اطلاع ثانوی نخواهد درخشید.» شهردار پاریس این اقدام را در جهت همدردی با آسیب‌دیدگان رخدادهای اخیر انجام داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در کل 129 نفر در اثر پنج انفجاری که در نقاط مختلف شهر پاریس صورت گرفت، جان خود را از دست دادند.

وزیر فرهنگ فرانسه «فلور پرلین»، در توضیح بازگشایی اماکن فرهنگی شهر پاریس گفت: گرچه فرانسه از یک رویداد غم‌انگیز رنج می‌برد، فرهنگ بیش از همیشه نماد خودیابی در این مکان است. دولت فرانسه برای افزایش تدابیر امنیتی در موسسات فرهنگی عمومی تلاش می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین