کد خبر: ۳۳۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
وزیر دارایی انگلیس:

داعش به‌دنبال حمله سایبری علیه انگلیس

وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در تلاش برای افزایش توان انجام حملات سایبری علیه زیرساختهای انگلیس است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جورج آزبورن - وزیر دارایی انگلیس - با بیان اینکه انگلیس بودجه امنیت سایبری را دو برابر خواهد کرد از تلاش داعش برای انجام حمله تروریستی در این کشور خبر داده است.

آزبورن که یکی از متحدان نزدیک دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس است گفت: حملات روز جمعه در پاریس که دستکم 129 کشته برجای گذاشت و داعش مسئولیتش را برعهده گرفت، بر لزوم ارتقای اقدامات حفاظتی در برابر حملات الکترونیکی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: داعش در حال حاضر از اینترنت برای تبلیغات کثیف خود، افراط گرایی و برنامه ریزی عملیاتها استفاده می‌کند.

وی افزود: آنها تاکنون نتوانسته اند از اینترنت برای حمله سایبری به زیرساختها و کشتن افراد استفاده کنند. اما ما میدانیم که میخواهند این کار را انجام دهند و نهایت تلاش خود را برای این کار به کار خواهند گرفت.

آزبورن خاطرنشان کرد: بودجه عمومی برای امنیت سایبری تا سال 2020 تقریبا دو برابر خواهد شد و به یک میلیارد و 900 میلیون پوند می‌رسد.

وی گفت: این درست است که ما حتی در شرایطی که باید بودجه دیگر بخشها را کاهش دهیم بودجه امنیت سایبر را افزایش خواهیم داد. اینترنت یک محور حیاتی آسیب پذیری است.

دیوید کامرون روز دوشنبه اعلام کرد تعداد کارکنان آژانس اطلاعات انگلیس 15 درصد افزایش خواهد یافت.

آزبورن افزود: تصمیم افزایش بودجه دفاع سایبری قبل از حملات پاریس اتخاذ شده است.

وی گفت: اگر برق رسانی، کنترل هوایی ترافیک یا بیمارستانهای ما به صورت اینترنتی مورد حمله قرار بگیرند، تاثیر مخرب آن تنها در قالب خسارت اقتصادی قابل محاسبه نخواهد بود بلکه باعث از دست رفتن جان افراد می‌شود.

این برنامه امنیت سایبری شامل نیرویی برای واکنش سریعتر و موثرتر به حملات بزرگ اینترنتی است.

این نیرو در GCHQ واقع در چلتنهام در جنوب انگلیس مستقر خواهد شد.

دیگر عناصر این برنامه شامل همکاری احتمالی بین شرکتهای تامین کننده سرویس اینترنت با کمک دولت برای خنثی کردن حملات و مسدود کردن آدرسهای بد مورد استفاده علیه کاربران اینترنتی انگلیسی و همچنین آموزش کدنویس در این زمینه است.

شرکت تامین کننده سرویس اینترنتی تاک تاک در انگلیس در ماه اکتبر هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که 157 هزار کاربر را تحت تاثیر قرار داد. مقامات انگلیس و آمریکا این ماه با همکاری بانکهای بزرگ مانوری را برای سنجش واکنش آنها به یک حمله سایبری در بخش مالی برگزار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین