کد خبر: ۳۳۲۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۸

حج تمتع غيرواجب، چاپ سررسيد و كارت تبريك ممنوع است

آفتاب‌‌نیوز : دكتر احمدي‌نژاد پس از ارايه گزارش رييس و معاونان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور از نحوه‌ تنظيم لايحه‌ بودجه‌ 85 كل كشور، تطابق اين لايحه با جهت‌گيري‌ها دولت را پراهميت دانست و افزود: اين دولت براي ايجاد تحول آمده است و قطعا در اين راستا فشارهاي زيادي به دولت وارد مي‌شود اما نتيجه مقاومت و تحمل اين فشارها مثبت خواهد بود، زيرا موجب اصلاح فرآيندهاي قديمي و فعال شدن بدنه‌ اداري كشور مي‌شود.

رييس‌جمهور بر توجه جدي و عملياتي به تمركززدايي و جلوگيري از ايجاد فشار بر قشرهاي كم درآمد جامعه تاكيد كرد و خطاب به اعضاي كابينه، گفت: هر چند ظرفيت اجرايي شما بيش از اعتباراتي است كه تخصيص داده مي‌شود اما شك ندارم كه اگر درست و اصولي از اعتباراتي كه در اختيار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاست، استفاده شود، خداوند نيز به آن بركت مي‌دهد.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه هيات دولت از هفته‌ي آينده به صورت مستمر كار بررسي لايحه‌ي بودجه را آغاز خواهد كرد، گفت: اميدواريم تا نيمه‌ي دي ماه كار بررسي و تنظيم لايحه‌ي بودجه‌ي سال آينده در دولت به انجام برسد تا مجلس شوراي اسلامي، نيز بتواند در فرصتي مناسب و با دقت اين لايحه را بررسي كند و درباره‌ي آن نظر بدهد؛ زيرا موفقيت دولت در گرو آگاهي دقيق نمايندگان مجلس از محتواي جهت‌گيري‌هاي دولت در لايحه‌ي بودجه و باور آن است و هر چه مجلس بهتر در فضاي تصميم‌گيري دولت قرار گيرد با آن بيشتر همراه خواهد شد.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به آغاز بهره‌برداري از خط لوله ترانزيت گاز ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان، گفت: سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران در روابط خارجي، توسعه ارتباط با اولويت كشورهاي همسايه، اسلامي و غيرمتخاصم است و هر تفاهم، اقدام و فعاليت مشتركي كه به تقويت ارتباطات با همسايگان ايران منجر شود، مورد حمايت كامل دولت است.

احمدي‌نژاد اتصال شبكه‌هاي حمل و نقل و انرژي و ايجاد بازارچه‌هاي مشترك مرزي، با كشورهاي همسايه را هم‌چون رشته‌هاي پيوندي دانست كه موجب ارتباط قوي و روابط مستحكم خواهد شد.

رييس‌جمهور هم‌چنين از واردات بي‌رويه برخي از كالاهاي ارزان‌قيمت و فاقد كيفيت خارجي انتقاد كرد و گفت: ادامه‌ي اين روند از جمله در مورد واردات البسه و منسوجات، كفش، مبل و لوازم خانگي نگراني‌ها در مورد از بين رفتن فرصت‌هاي شغلي در كشور را تشديد مي‌كند و وزارت بازرگاني مسوول است با هماهنگي ساير وزارتخانه‌ها اين وضع را اصلاح كند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با اشاره به فرا رسيدن ايام حج تمتع، تشرف مسوولان دولتي به حج تمتع غيرواجب را ممنوع اعلام كرد و به اعضاي هيات وزيران دستور داد اين امر را در همه زير مجموعه‌هاي خود تا سطح مديران كل و بخشداران اجرا كنند.

رييس‌جمهور هم‌چنين در مورد لزوم خودداري وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، بانك‌ها و ساير دستگاه‌هاي دولتي از چاپ سررسيد، تقويم و كارت تبريك (به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در موارد خاص) تاكيد كرد.

در آغاز جلسه‌ امروز دكتر فرهاد رهبر در سخناني با اشاره به ويژگي‌هاي مدنظر در تنظيم لايحه بودجه 1385 كل كشور، حركت به سوي تغيير ساختار بودجه‌ريزي به سمت بودجه عملياتي، توجه جدي به كاهش مصرف سوخت و بهبود وضع حمل و نقل درون شهري و افزايش بودجه‌هاي عمراني را از مهم‌ترين اقدامات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برشمرد.

در اين جلسه چند پيشنهاد وزارتخانه ‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به تصويب هيات وزيران رسيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۴/۰۹/۳۰
0
0
سلام
واقعن نامرديه
اينجوري تيتر زدن واقعا ديگه آخر نامرديه
اميدوارم نامرد از دنيا نريد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین