کد خبر: ۳۳۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

مرگ 224 نفر در تصادفات شهری و 426 نفر در تصادفات برون شهری در سال جاری

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در 8 ماهه گذشته سال جاری با افزایش 5 درصدی کشف سرقت و کاهش 16 درصدی وقوع سرقت در استان کرمان رو به رو بوده ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ "رضا بنی اسدی" در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات به عنوان همیاران قابل توجه پلیس محسوب می‌شوند که باید از ظرفیت خود در جهت ارتقای امنیت اجتماعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید حافظ امنیت اجتماعی باشند و از ایجاد حس ناامنی در جامعه جلوگیری کنند تصریح کرد: رسانه‌هاف باید مصلحت نظام را به مصلحت فردی خود ترجیح دهند و از انتشار اخباری که حس ناامنی را در جامعه ایجاد می‌کند، پرهیز کنند.

بنی اسدی در ادامه با اشاره به میزان وقوع جرم و کشفیات آنها در استان کرمان اظهار کرد: در 8 ماهه گذشته سال جاری با افزایش 5 درصدی کشف سرقت و کاهش 16 درصدی وقوع سرقت در استان کرمان رو به رو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین درباره میزان جرایم اینترنتی در استان کرمان نیز افزود: در سال جاری 140 مورد برداشت غیرمجاز اینترنتی و 145 مورد کشف جرایم اینترنتی داشته‌ایم که تعدادی از این کشفیات جرایم مربوط به پرونده‌های سال گذشته بوده است، همچنین 21 مورد مزاحمت‌های اینترنتی و 20 مورد نیز کشف این نوع جرم داشته‌ایم.

بنی اسدی اظهار کرد: در جرائم رایانه‌ای نیز 75 درصد از مجرمان مرد و 25 درصد آنها زن بوده‌اند که 10 درصد این افراد زیر 17 سال و 50 درصد این افراد بالای 28 سال سن داشته اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به آمار تصادفات درون شهری این استان نیز گفت: در سال جاری 21 درصد کاهش تصادفات فوتی و 21 درصد افزایش تصادفات جرحی داشته‌ایم که متاسفانه در سال جاری با افزایش 10 درصدی تصادفات فوتی در برون شهر با 426 مورد و 35 درصد افزایش تصادفات جرحی با یک هزار و 791 مورد روبرو بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه تصادفات درون شهری نیز در سال جاری 224 مورد فوتی با 21 درصد کاهش و 5 هزار و 569 مورد جرحی با 22 درصد افزایش را داریم.

بنی اسدی با اشاره به تحلیل تصادفات در هشت ماهه اول سال جاری گفت: واژگونی 44 درصد، برخورد با عابر پیاده 9 درصد، برخورد با وسایل نقلیه دیگر 47 درصد و ... از عوامل تصادفات در استان کرمان بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از انهدام 77 درصد باندهای مواد مخدر در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: 58 تن مواد مخدر در سال جاری در استان کرمان تاکنون کشف شده است که در این راستا 11 نفر از اشرار در سال جاری کشته و 3 نفر نیز مجروح شده اند.

وی اظهار کرد: در 8 ماه گذشته سال جاری همچنین 209 عدد کشف مواد محترقه کم خطر، 2 مورد کشف مواد محترقه پر خطر داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

بنی اسدی همچنین از کاهش 21 درصد حرکت قاچاقچیان موادمخدر از این استان خبر داد و افزود: تحقیقات غیر صنعتی، تالیف کتاب، چاپ و کتاب نشریات علمی، برگزار اتاق فکر، جذب پژوهشگران و ...از فعالیت های دفتر تحقیقات کاربردی در 8 ماه سال جاری بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وقوع قتل‌های اخیر در جنوب استان کرمان، گفت: قاتلان جنوب کرمان در کمترین زمان دستگیر و تحویل قانون داده شدند و همه باید بدانند اقتدار پلیس به نوعی مورد اعتبار همه آحاد جامعه است و تبهکاران در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان از آخرین دستگیری سارق دوچرخه در پلیس آگاهی کرمان خبر داد و گفت: دستگیری سارق حرفه ‌ای دو چرخه، که موفق به سرقت 35 فقره سرقت دوچرخه شده بود توسط پلیس آگاهی کشف شد.

وی با بیان اینکه گروگان گیری افاغنه در استان کرما امروز به به یک معضل تبدیل شده است ادامه داد: متاسفانه به دلیل آشفتگی اوضاع افغانستان افاغنه به صورت گروهی به کشور ما هجوم آوردند، که این حضور مشکلات عدیده ای را برای کشور و به ویژه استان کرمان ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: اگرچه پلیس در حد توان با این معضل برخورد کرده و افراد زیادی که گروگان گیری افاغنه و افغانی‌کشی را انجام می‌دادند در زندان ها بسر می برند .

بنی اسدی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی تابع هیچ تشکیلات سیاسی نبوده و نخواهد بود و تنها از فرماندهی کل قوا دستورات خود را دریافت می کند و ما به هیچ عنوان اجازه ورود به مسایل سیاسی را نداریم و تنها وظیفه مان برقراری امینت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین