کد خبر: ۳۳۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴

روایت معصومه ابتکار از اضطراب نوری‌مالکی وقتی داعش در 70 کیلومتری بغداد بود

در این دیدار آقای نوری‌المالکی خیلی مضطرب بود و می‌گفت الان به 70 کیلومتری بغداد رسیدند و جنگ سنگینی در گرفته و ادامه داد برای ما هم گرد و غبار مهم است ولی مسئله بود و نبود ما مطرح است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که این‌ روزها برای شرکت در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا به پاریس سفر کرده است، در گفت‌وگویی مفصل با «آفتاب» به پرسش‌هایی درباره آلودگی هوا، وضعیت تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور و همچنین تلاش دولت برای رفع این مشکلات پاسخ داده است.

به گزارش آفتاب، وی در بخشی از این گفت‌وگو به تلاش و سفر خود به عراق جهت رایزنی و مذاکره برای رفع  گردوغبار و آلودگی هوای برخی استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از گردو‌غبار از خارج از کشور می‌آید و بخش دیگر حاصل نا‌امنی است که در منطقه وجود دارد. در زمان نخست‌وزیری نوری‌المالکی به عراق رفتم و با کمال افتخار در کربلا به عنوان آغاز کار عملیاتی درخت کاشتم ولی متاسفانه زمانی بود که استان الانبار تحت فشار و عملیات وحشیانه قرار گرفته بود (حتی آن موقع اسم داعش مطرح نبود و اعلام موجودیت نکرده بود) در این دیدار آقای نوری‌المالکی خیلی مضطرب بود و می‌گفت الان به 70 کیلومتری بغداد رسیدند و جنگ سنگینی در گرفته و ادامه داد برای ما هم گرد و غبار مهم است ولی مسئله بود و نبود ما مطرح است.

بخش اول این گفت‌وگو فردا در «آفتاب» منتشر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین