کد خبر: ۳۳۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۲

فرزندان والدین بی صلاحیت ،به فرزند خواندگی پذیرفته می شوند

آفتاب‌‌نیوز : عشقی ثانی افزود: قانون فرزند خواندگی مربوط به 30 سال قبل است و یکی از چالشهای این قانون این است که اجازه نمی دهند کودکی که فاقد پدر ، مادر و جد پدری است به فرزندی پذیرفته شود.

بر اساس این قانون فرزندی که والدین بی صلاحیت دارد را نمی توان به خانواده ای برای فرزند خواندگی داد ، در حالی که هم اکنون بسیاری از کودکانی که در خانه های کودک بهزیستی به سر می برنند دارای پدر و مادری هستند که عدم شایستگی، صلاحیت و کفایت آنها برای نگهداری از فرزندشان به اثبات رسیده است.

وی در مورد اصلاح قانون فرزند خواندگی خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات و تلاشهای گسترده کارشناسان و مسئولان بهزیستی که طی سال گذشته صورت گرفت توانستیم لایحه پیش نویس اصلاحات قانون فرزند خواندگی را تهیه و به تایید مجلس و قوه قضاییه برسانیم و هم اکنون این قانون برای اجرایی شدن در انتظار تایید شورای نگهبان است.

عشقی با اشاره به اینکه سالانه یک هزار کودک در کشور به فرزند خواندگی سپرده می شوند ، افزود: این کودکان از خانواده ای که آنها را به فرزند خواندگی پذیرفته اند ارثی نمی برند و با توجه به هزینه های زندگی در آینده نیز نیاز به حمایت و اشتغال دارند. به همین علت در ابتدای کار بر اساس ضوابط ، تضمین و تعهدی از خانواده جدید گرفته می شود که معمولا بخشی از اموال آنها است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین