کد خبر: ۳۳۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

داعش مسئولیت تیراندازی کالیفرنیا را به هوادارانش نسبت داد

گروه تروریستی داعش در نواری صوتی، مسئولیت حمله مرگبار «سن برناردینو» در ایالت کالیفرنیای آمریکا را که به مرگ 14 تن منجر شد، به دو تن از هوادارانش نسبت داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 داعش در این فایل صوتی اعلام کرد: دو تن از هواداران ما چند روز پیش در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا دست به حمله زدند.

«رضوان فاروق» و «تشفین مالک» عاملان حمله روز چهارشنبه معرفی شدند.

پلیس فدرال آمریکا با اشاره به ارتباط تشفین مالک با داعش از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک، اعلام کرد این حمله به عنوان «اقدام تروریستی» مورد بررسی قرار می گیرد.

یک خبرگزاری وابسته به داعش (Aamaq) چهارشنبه شب اعلام کرده بود که این حمله توسط هواداران داعش صورت گرفته است. 

منابع دولتی آمریکا عنوان می کنند، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حمله روز چهارشنبه توسط گروه های تروریستی سازمان دهی شده و یا آن که این گروه ها در جریان اقدام مرگبار عاملان آن حمله قرار داشته اند.

به گزارش تارنمای لو فیگارو، رسانه های پاکستان به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا نوشتند که تحقیقات نشان داده است زن جوانی که در حادثه تیراندازی مرگبار روز چهارشنبه دست داشته، جزو کسانی است که با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرده بود.

به گزارش ایرنا، تشفین مالک 27 ساله و همسرش رضوان فاروق 28 ساله، چهارشنبه گذشته (11 آذرماه)، پس از تیراندازی در مرکز خدمات اجتماعی شهر سن برناردینو که منجر به کشته شدن 14 تن شد، در درگیری با پلیس کشته شدند. 17 نفر نیز در این حمله مجروح شدند.

مالک که زاده کشور پاکستان است در هنگام ازدواج با فاروق ساکن عربستان سعودی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین