کد خبر: ۳۳۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

داوود اوغلو خطاب به پوتین: اگر ما اوکراین را بمباران می کردیم چه می‌شد؟

نخست وزیر ترکیه برای توجیه ساقط شدن جنگنده روسی سوال فرضی را از رئیس جمهوری روسیه پرسید و گفت: اگر ترکیه در بحران اوکراین مداخله نظامی می‌کرد رهبری روسیه هم حتما اقدام مشابهی می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: این رویداد در مرز ترکیه با روسیه رخ نداده است چرا که اصلا چنین مرزی وجود ندارد این رویداد در مرز ترکیه با سوریه و در چارچوبی که به صورت مستقیم شامل ترکیه و منافع استراتیک این کشور می‌شد، رخ داد.

وی در نشست گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ترکیه در پنج سال گذشته مشکلات متنوعی را درمرز با سوریه تجربه کرده است من از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌خواهم تا با ترکیه همدردی کند اگر ما مناطقی را در شرق اوکراین که در آن هم نژادان روسیه زندگی می‌کنند بمباران می‌کردیم و حریم هوایی روسیه را نقض کرده بودیم می‌خواهم بدانم که پوتین چه فکری می‌کرد و چه اقدامی انجام می‌داد.

داوود اوغلو ادامه داد: موضوعی که روسیه باید درک کند این است که این مکان در مرز ترکیه سوریه قرار دارد برای مرزی که ما هم نژادهایی در آنجا داریم که وظیفه ماست که از حقوق آنها حفاظت کنیم.

به گزارش ایسنا، در همین حال داوود اوغلو گفت: اگر لازم باشد ترکیه تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال می‌کند اما آنکارا همیشه برای مذاکره با مسکو آماده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین