کد خبر: ۳۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۴

استیضاح وزیر دفاع پیگیری خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز :  هادی حق شناس نماینده بندرانزلی در گفتگو با خبرنگار آفتاب با بیان مطلب فوق تصریح کرد: چنانچه هفته آینده که هفته کاری مجلس است رئیس مجلس اعلام کند استیضاح قبلی ما از دستور خارج شده استیضاح جدیدی تهیه و تقدیم هیأت رئیسه خواهیم کرد. 

وی اظهار داشت: هنوز سوالات بی پاسخ زیادی مطرح است مانند اینکه این هواپیما حتما نقض فنی داشته و چنانچه نداشته چرا به مسیر خود ادامه نداده است؟ 

حق شناس در ادامه گفت: سؤال دیگر این است که حتما هواپیما نقص فنی داشته وگرنه با 5 ساعت تاخیر حرکت نمی کرد؟ دیگر اینکه اگر با این هواپیما روز قبل از سانحه 8 ساعت پروازانجام شده و خلبان اعلام کرده این هواپیما بی نقص بوده چگونه از فاصله آخرین پرواز تا پروازی که منجر به سانحه شد نقص ایجاد شده است؟ 

نماینده بندرانزلی افزود: گفته می شود 95 درصد از سوانح هوایی جهان در اثر خطای انسانی بوده، این درست است ولی تمام خطاها ناشی از خطای خلبان نیست، بلکه از هنگام به پرواز درآمدن تا هنگام فرود هواپیما تمام انسان هایی که در این مدت دخیل بودند در این خطا می توانند سهیم باشند. 

حق شناس گفت: به دلیل اینکه هنوز هیچ گزارش رسمی از مقصر اصلی بیان نشده ما استیضاح را پیگیری می کنیم. 

وی در پاسخ به اینکه چون هواپیما نظامی است پس تمام کادر پرواز و راهنما نظامی بوده اظهار داشت: وزیر دفاع باید استیضاح شود چون تمام کادر و حتی راهنمای خلبان در هنگام اعلام وضعیت اضطراری نظامی بوده است. 

حق شناس با اشاره به اینکه وزیر دفاع اعلام کرده بود شاید علت سقوط هواپیما روشن بودن تلفن های همراه خبرنگاران بوده باشد تصریح کرد:‌ باید سؤال کرد چرا کادر پرواز ساها نمی توانست تلفن های همراه خبرنگاران را غیرفعال کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین