کد خبر: ۳۳۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
برای نخستین بار در خلیج فارس رخ داد؛

ایران به انحصار شرکت های آمریکایی و انگلیسی پایان داد/خودکفایی در تعمیر دکل های حفاری

متخصصان ایرانی با دستیابی به فناوری های جدید به انحصار شرکت های آمریکایی و انگلیسی در اورهال (تعمیرات اساسی) دکل های حفاری دریایی در منطقه خلیج فارس پایان دادند.
آفتاب‌‌نیوز : عباس رئیسی، مدیرعامل بحر گسترش هرمز درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوج تحریم های ظالمانه، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزو ایکو) به عرصه تعمیر دکل های حفاری وارد شد و توانست در این زمینه پیشرفت ها و دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد.
وی اضافه کرد: تا دو سال پیش این دانش در انحصارشرکت های آمریکایی و انگلیسی بود به طوری که دکل های حفاری ایرانی نیازمند تعمیر باید به دوبی (امارات) منتقل می شدند.
رئیسی ادامه داد: با بهره گیری از فناری های روز دنیا در بخش تعمیر دکل های حفاری توسط ایزوایکو، قیمت تمام شده تعمیر دکل حدود 30 درصد از شرکت های مستقر در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ارزان تر تمام می شود.

وی افزود: در دو سال گذشته تاکنون سه دکل حفاری در شرکت بحرگسترش هرمز (زیرمجموعه شرکت ایزوایکو) تعمیر شده است.
این مقام مسئول در ایزوایکو گفت: آخرین دکل حفاری تعمیر شده، دکل «مپ دریلر» است که به تازگی از یارد (کارگاه تعمیر) این شرکت خارج شده است.
مدیرعامل بحر گسترش هرمز اضافه کرد: به تازگی تعمیر سه سکوی دیگر نیز به شرکت ایزو ایکو واگذارشده است.

پیش از این برای اورهال (تعمیرات اساسی) دکل های دریایی، باید آنها به امارات و دبی منتقل و تعمیرات نیز با هزینه بالایی انجام می شد اما با دستیابی متخصصان ایرانی به دانش اورهال دکل ها در داخل کشور، دیگر نیازی به انتقال آنها به امارات وجود ندارد.
اورهال دکل ها در داخل کشور، علاوه بر کاهش هزینه، سبب صرفه جویی در زمان نیز شده و موجب می شود دکل های حفاری، چند هفته زودتر کار خود را از سربگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین