کد خبر: ۳۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

تکذیب قتل‌های سریالی در کرمان/قتل فجیع با مثله‌کردن مقتول و سوزاندن جسد

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب شهر کرمان شایعه قتل های سریالی در کرمان را تکذیب کرد و گفت: ضریب امنیتی در استان کرمان بالاست و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین میرزابیگی در خصوص قتل اخیر در شهر کرمان بیان کرد: با تلاش های پلیس آگاهی استان کرمان قاتل این مرد چهل ساله به همراه همدستانش در کمتر ۱۲ ساعت بعد از قتل،شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، وی افزود: در تاریخ ۲۲ آذر ماه جاری در پی تماس شهروندان مبنی بر مشاهده آثار خون و احتمال وقوع قتل در یکی از محله‌های شهر کرمان، بازپرس ویژه قتل همراه با تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی موضوع مشخص شد که آقای «و. ش» توسط اعضای خانواده همسرش در منزل به قتل رسیده و در تحقیقات اولیه‌ای که از متهمان انجام گرفت در نهایت به قتل اعتراف می‌کنند.

میرزابیگی همچنین گفت: متهمان به دلیل اینکه برای حمل جسد با مشکلی مواجه نشوند، نسبت به قطعه قطعه کردن جسد متوفی اقدام کرده‌بودند و پس از جدا کردن اعضای بدن، جسد را سوزانده و در اطراف کرمان رها می‌کنند.

وی علت درگیری منجر به این قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: تمام متهمان این فقره قتل دستگیر شده و با قرار بازداشت موقت، پرونده در مرحله تحقیقات است.

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان همچنین با اشاره به یک فقره قتل راننده کامیون در کرمان گفت: زمستان سال گذشته شاهد سرقت ۲۵ تن پسته به ارزش ۵ میلیارد ریال بودیم که سارقان پس از سرقت اقدام به قتل راننده کامیون با اسلحه کرده و جسد وی را در بیابان‌های اطراف کرمان رها می‌کنند.

میرزابیگی در ادامه افزود: تحقیقات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی عوامل این جنایت فجیع ادامه یافت و در نهایت متهمان که پنج نفر بودند، توسط اداره اطلاعات و با همکاری نیروهای آگاهی استان کرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان به قتل راننده و ۳۰ فقره سرقت، تحریق عمدی اتومبیل یکی از پزشکان متخصص، آدم‌ربایی و حمل سلاح جنگی غیرمجاز اقرار کردند و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

میرزابیگی تصریح کرد: آنچه که با بررسی این پرونده حائز اهمیت است‌ و باید مورد توجه مردم قرار گیرد این است که غالبا در وقوع جنایات نقش بزه‌دیده و قربانی مهم است.

وی بیان داشت: بزهکاران اصولا برای ارتکاب آسان جرم مبادرت به ارتکاب جرم بر روی افرادی می‌کنند که شانس موفقیت‌شان بر اساس عوامل محیطی و شخصی بیشتر باشد.

به گزارش میزان، وی در پایان با بیان اینکه بیشتر قتل های شهرستان کرمان بدون انگیزه و به دلیل ناتوانی در کنترل خشم اتفاق افتاده است.تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد قتل های شهرستان کرمان طی سال جاری کشف شده اند و کرمان در این زمینه رتبه های بالای کشور قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین