کد خبر: ۳۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
دومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان در وزارت کشور و فرمانداری‌ها

سیدحسن خمینی کاندیدای مجلس خبرگان شد/تاکنون چه کسانی ثبت‌نام کردند؟

دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور برگزار شد که بنا بر اعلام رییس ستاد انتخابات کشور 86 نفر تا ساعت 15 و 30 دقیقه امروز ثبت‌نام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد. ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز پنج‌شنبه 26 آذرماه در وزارت کشور و فرمانداری‌ها آغاز شد و تا 2 دی ادامه می‌یابد.

به گزارش آفتاب، داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند. ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بوسیله نماینده داوطلبان که کتباً معرفی شده باشد نیز انجام می گیرد.

همچنین ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ازفردا - شنبه - 28 آذر آغاز می‌شود و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

سیدحسن خمینی کاندیدای مجلس خبرگان شد/دیروز چه کسانی ثبت‌نام کردند؟

کار ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان تهران در فرمانداری استان تهران و وزارت کشور انجام خواهدشد.فرمانداری تهران مرکز حوزه انتخابیه استان تهران است و فرمانداری‌های ری ، شمیرانات،‌اسلام شهر و پردیس به عنوان فرمانداری فرعی هستند و 15 فرمانداری تابع تهران نیز به عنوان مرکز حوزه انتخاباتی استان تهران هستند اما کار ثبت نام از کاندیداهای استان تهران تنها در فرمانداری تهران و وزارت کشور انجام خواهد شد. آن 15 فرمانداری باید شعبه های ثبت نام و اخذ رای را معین کنند و کار اخذ رای را در روز رای‌گیری انجام دهند.

کاندیداها کار ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و سعی کنند در فرجه زمانی معین برای ثبت نام حاضر شوند. اصل شناسنامه ، اصل کارت ملی، عکس از مدارک اصلی برای ثبت‌نام است و کسانی که ملزم به استعفا دادن از سمت خود بوده‌اند باید مدرک آن را به همراه داشته باشند.

***
روز گذشته 65 نفر از داوطلبان با حضور در مراجع وزارت کشور و فرمانداری‌ها ثبت‌نام خود را انجام دادند. تعدادی از افراد کسری‌هایی داشتند به همین جهت توصیه شده است برای تسریع در ثبت‌نام ها همه افراد با مدارک کامل در شش روزه باقی مانده از ثبت‌نام ها در مراجعه ثبت‌نام ها حضور پیدا کنند.

عیسی فرهادی،فرماندار تهران پس در پایان نخستین روز ثبت‌نام کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تهران با اشاره به فرصت هفت روزه متقاضیان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از همه متقاضیان درخواست می‌شود تا در روزهای نخست برای انجام مراحل ثبت‌نام خود به شعب مربوطه مراجعه کنند تا هم از تلف شدن وقت‌شان جلوگیری شود و هم در فرصت کافی مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

توصیه‌های رییس هیات نظارت بر انتخابات به داوطلبان

رییس هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در تهران در ساعت اولیه آغاز دومین روز ثبت‌نام‌ها با حضور در فرمانداری تهران و بازدید از روند ثبت نام کاندیداها توصیه‌هایی را به داوطلبان مطرح کرد.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالوهاب میراشرفی در دومین روز از ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران درباره نظارت بر روند ثبت‌ نام‌ها اظهار کرد: نظارت بر روند ثبت‌نام‌ها بر اساس قانون انجام می‌شود و به لطف خدا تاکنون مشکلی گزارش نشده و امیدواریم در آینده نیز مشکلی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل فعلی نظارت بر ثبت نام‌ کاندیداها در زمینه کنترل تکمیل مدارکی است که باید از سوی آن‌ها ارائه شود. در سامانه وزارت کشور نیز این مراحل مرور و کنترل می‌شود.اگر مدارک کاندیدایی ناقص باشد عملیات ثبت نام انجام نخواهد شد.

وی به متقاضیان کاندیداتوری توصیه کرد که حتما با آشنایی نسبت به حقوق خود داوطلب شوند و بدانند که برای چه کاری می‌آیند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات تهران با اشاره به این که در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم همین روند دنبال می‌شود تاکید کرد که داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز باید از قبل در جریان مدارکی که باید به همراه داشته باشند قرار بگیرند و تمام مدارک را همراه خود بیاورند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که برخورد با تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر عهده ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی است و ضابطین قانونی با افرادی که پس از ثبت نام اقدام به تبلیغات کنند برخورد خواهند کرد.

در دومین روز ثبت‌نام‌ خبرگان چه کسانی آمدند؟

اسامی برخی از افرادی که در ستاد انتخابات کشور و یا فرمانداری‌ها برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده اند به شرح زیر است:

*سیدحسن خمینی از حوزه انتخابیه تهران

*محمود امجد از حوزه انتخابیه تهران

* محمد سعیدی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی

* عسگر دیرباز از حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی

* سیدمحمدعلی فقیهی از حوزه انتخابیه اصفهان

* محمد عمومی از حوزه انتخابیه اصفهان

* محمد گوهری رفعت از حوزه انتخابیه اصفهان

* عبدالمجید قائدی از حوزه انتخابیه فارس

* حبیب‌الله قدمی از حوزه انتخابیه گلستان

* سیدابراهیم سیدحاتمی از حوزه انتخابیه اردبیل

* سیدحسن عاملی از حوزه انتخابیه اردبیل

* حسین فریدونی ممان از حوزه انتخابیه تهران

* محسن غرویان از حوزه انتخابیه تهران

*مرتضی مداح

* علیرضا اسلامیان

* سیدحسن موسوی از حوزه انتخابیه فارس

* سیدعلی محمد دستغیب از حوزه انتخابیه فارس

* محمد هادی از حوزه انتخابیه گیلان

* مسلم عزیزی از حوزه انتخابیه کرج

* صادق رزاقی از حوزه انتخابیه کرج

* محمد حسین میرحسینی نیری از حوزه انتخابیه کرج

* محمد مشکینی از حوزه خراسان رضوی

* سعیدی گلپایگانی از حوزه خراسان رضوی

* نوروزی از حوزه خراسان رضوی

* ضیایی از حوزه خراسان رضوی

*محمدحسن گلی شیردار از حوزه انتخابیه مازندران

*صالح‌نیا از حوزه انتخابیه تهران

*صادق محقق حضرتی از حوزه انتخابیه ارومیه

* سید محمد امین از حوزه انتخابیه تهران

* سعید یزدان‌پرست از حوزه انتخابیه تهران

*موسوی جزایری از حوزه انتخابیه خوزستان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین