کد خبر: ۳۳۷۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

علت فوت رکن آبادی مشخص شد

امیرعبداللهیان می گوید: رکن آبادی به دلیل گرمای شدید هوا و البته عدم رسیدگی مناسب در آن شرایط و تشنگی، مانند سایر حجاجی که جان خود را از دست دادند جان باخت.
آفتاب‌‌نیوز : معاون عربی وآفریقایی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به تست هایی که در ایران انجام شد و با توجه به شواهد مشخص شد که رکن آبادی به دلیل گرمای شدید هوا و البته عدم رسیدگی مناسب در آن شرایط و تشنگی، مانند سایر حجاجی که جان خود را از دست دادند جان باخت.

به گزارش ایرنا ، حسین امیرعبداللهیان جمعه در گفت و گو با خانه ملت آخرین وضعیت پیگیری مفقودان منا را تشریح کرد و گفت: هنوز وضعیت حدود 14 نفر نامشخص است و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه در سطح حقوقی پیگیری های ما با عربستان برای احقاق حقوق خانواده ها ادامه دارد تصریح کرد: در عین حال در سطح بین الملل هم برخی NGO ها (سازمان های مردم نهاد) مستنداتی را فراهم کرده و به دنبال کمک برای پیگیری دقیق این حادثه هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: به ترتیب خانواده های مفقودان به عربستان رفته و تست دی ان ای را انجام داده اند.
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه افزود: آقای قشقاوی کمیته ویژه ای را در وزارت خارجه برای پیگیری این وضعیت مدیریت می کند.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که هنوزسرنوشت تعدادی ازمفقودان مشخص نشده است اما با اطمینان می گویم تا تعیین سرنوشت آخرین فرد مفقودی پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

عبداللهیان درادامه در مورد روابط ایران و ترکیه با توجه به مسایل مختلفی که اخیرا میان دو کشور به وجود آمده است گفت: روابط ما با ترکیه راهبردی و استراتژیک است، اما روی یک موضوع اختلاف نظر داریم و آن، آینده سیاسی سوریه است.
معاون وزیر امور خارجه افزود: ما فکر می کنیم از طریق گفت وگو می توانیم با دوستان ترکیه مسایل را حتی در موضوع سوریه حل و فصل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین