کد خبر: ۳۳۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵

ایران و 6 کشور دیگر مسئول تنظیم لیست گروه‌های تروریستی در سوریه

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: در گفت‌وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست‌ها وجود ندارد اما معارضه واقعی و معتقد به راهکار سیاسی ، نقش خود را ایفا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از سومین نشست حل بحران حل سوریه در نیویورک ، با بیان این که در سومین نشست بین المللی سوریه اختلاف اساسی بر سر تعیین مصادیق گروه‌های تروریستی بود، تاکید کرد :وزیر خارجه کشورمان که ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت با استدلال‌های منطقی مانع آن شد که لیستی جهت‌دار در موضوع گروه‌های تروریستی به تصویب برسد و در نهایت توافق شد که کارگروهی متشکل از ایران ، روسیه ، عمان ، مصر ، ترکیه ، اردن و فرانسه برای تنظیم این لیست و ارائه آن به سازمان ملل اقدام نمایند.

امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب شورای امنیت افزود: تهران از توقف درگیری‌ها ، مبارزه جدی با تروریسم ، آغاز روند سیاسی و کمک به بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان حمایت می‌کند.

این دیپلمات کشورمان تاکید کرد : تهران ، مسکو و تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس معتقدند هیچ کس نمی تواند به جای مردم سوریه تصمیم بگیرد.

امیرعبداللهیان افزود: ما به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم و در پایان روند سیاسی فقط مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت.

این دیپلمات کشورمان با بیان این که ما از گفت‌وگوهای سوری-سوری حمایت می‌کنیم ادامه داد: در گفت‌وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست‌ها وجود ندارد اما معارضه واقعی و معتقد به راهکار سیاسی ، نقش خود را ایفا خواهد کرد انتظار می‌رود قطعنامه جدید سازمان ملل روند مبارزه با تروریسم و فرایند سیاسی را بر مبنای تعهد کشورها و رای شفاف مردم سوریه تقویت کند.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اکنون زمان آن گذشته است که برخی بخواهند با استفاده ابزاری از تروریسم به مداخلات خود در سوریه ادامه دهند.

وی ادامه داد : اینکه بشار اسد در پایان روند سیاسی مجددا کاندیدا شود به خود ایشان مربوط است و در نهایت مردم سوریه انتخاب خواهند کرد و موضوع رهبری سوریه در صلاحیت مردم سوریه است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد : استقلال ، حاکمیت ، وحدت ملی و حفظ تمامیت ارضی از اصول اساسی راه حل سیاسی سوریه به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین